به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان فارس افزود: یک هزار و 350 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت نیز از محل صندوق توسعه بیمه کشاورزی در نظر گرفته شده است تا در اختیار کشاورزان آسیب دیده از سیل قرار گیرد.
وی یادآوری کرد: در بارندگی های اواخر پارسال، میزان خسارت های برآورد شده استان فارس در حوزه مسکن روستایی و شهری بدون هیچ تغییری به هیات دولت ارسال شد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بارش ها و نزولات آسمانی رحمت بی انتهای خداوند بوده و پس از سال ها خشکسالی باید این نعمت را شکر کرد .
استاندار فارس نیز هدف از برگزاری این نشست را در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای پیشگیری از بحران با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارندگی در این استان و میزبانی مناسب از مسافران نوروزی بیان کرد.
سیدمحمدعلی افشانی افزود: با وجود بارش های خوبی که اواخر پارسال در استان فارس شاهد بودیم، با تلاش اعضای ستاد مدیریت بحران استان فارس شرایط به خوبی و بدون تلفات جانی مدیریت شد.
وی ادامه داد: میزان بارندگی های اخیر در مقایسه با بارندگی ها و خسارت های سال های گذشته قابل قیاس نبود و اگر تلاش اعضای ستاد و به کار بستن تصمیمات مدیریت بحران استان و راهنمایی ها و حمایت های ستاد بحران کشور نبود شرایط به نحو مطلوب مدیریت نمی شد.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: راهداری مسیرهای ریزشی را با وسواس و دقت بالا کنترل کند تا مهمانانی که با مسیر آشنایی ندارند دچار مشکل نشوند.
وی افزود: بندهای انحرافی و حوضچه های تغذیه مصنوعی نیز باید با دقت ارزیابی شوند و نقاطی که دچار آسیب شده اند و در مجاورت شهرها هستند حتماً ترمیم شوند.
افشانی گفت: هر کس در حوزه ماموریت خود باید خسارت ها را مورد ارزیابی فنی و مهندسی قرار دهد و با پیمانکاران دخیل در خسارت ها مطابق قانون برخورد شود.
استاندار فارس در ادامه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال'اقتصاد مقاومتی:تولید – اشتغال' اشاره کرد و افزود: باید همه در راستای تحقق این شعار تلاش کنیم و در انتهای سال کارنامه خوبی ارائه کنیم.
6122/ 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.