اسماعیل محمدی زاده، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: کاشت این تعداد نهال که از گونه های کهور، آکاسیا، بید و کُنار است در آخرین روز از هفته منابع طبیعی (بیست و یکم اسفند) با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس انجام شد.
وی افزود: همچنین به مناسبت هفته منابع طبیعی از طرح مطالعات آبخیزداری رودخانه مهران در سطح 110 هزار هکتار رونمایی و ساختمان سرجنگلبانی بخش گله دار شهرستان مُهر نیز افتتاح شد.
او گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت 2هزار متر مربع با زیربنای 140 متر مربع با هزینه ای افزون بر 800 میلیون ریال با مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مُهر، شهرداری و شورای اسلامی بخش گله دار این شهرستان ساخته شده است.
محمدی زاده ادامه داد: کلنگ زنی پارک جنگلی بخش اسیر شهرستان مُهر به مساحت 53 هکتار و همچنین کلنگ زنی طرح آبخیز داری بند سنگی ملاتی روستای دارالمیزان این بخش با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال از جمله طرح هایی است که عملیات اجرای آن در هفته منابع طبیعی آغاز شد.
پانزدهم اسفند در تقویم رسمی کشور به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده و این روز سرآغاز هفته ای به نام منابع طبیعی است که تا روز بیست و یکم اسفند ادامه دارد.
شهرستان مُهر در فاصله 320 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
6118
خبرنگار: قاسم حاجی پور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.