این هنرمند، شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، خرید کالای ایرانی را گام نهادن در مسیر تعالی و توسعه اقتصاد ایرانی ارزیابی کرد و گفت : براستی ما از تولید کالای مرغوب و بهینه که یک سرو گردن از کالای خارجی بالاتر است چیزی کم نداریم ، بسیاری از کالاهای ما به کشورهای همسایه صادر می شود و دوباره با مارک خارجی به کشورمان بازمی گردد
فقیه گفت: این موضوع نشانگر آن است که تصور بهتر بودن کالای خارجی فقط یک پندار نادرست است ، ایرانی باید به مرغوبیت و بهینه بودن کالای ساخت داخل اعتماد کند.
بازیگر فیلم های سینمایی مروارید (1391) ، ضد گلوله (1390) و آسمان هشتم (1389) به آثار سنگی تخت جمشید اشاره کرد و گفت: تخت جمشید آیینه تمام نمای فرهنگ و هنر ایرانی است ، در صحنه هایی که امرا و سرداران برای پادشاهان ایرانی هدیه و تحفه می آورند می بینیم که نوع و جنس پارچه ها نیز قابل تشخیص است ، بسیاری از پارچه ها که تحفه آورده می شود جنس ایرانی دارند.
این هنرمند گفت: این موضوع بیانگر آن است که آن زمان نیز ایران کهن در تولید پارچه سرآمد بوده است، اکنون نیز ما شهرهایی مانند یزد داریم که در تولید پارچه مرغوب ایرانی سرآمد هستند ، چرا باید پارچه یزدی را با پارچه ترک و چین جایگزین کنیم و اجازه ندهیم چرخ صنعت و اقتصاد در داخل کشورمان به گردش درآید؟
هنرمند سینما و تلویزیون در ادامه گفت: شهرستان کازرون از جمله مناطقی از استان فارس است که تولیدات پارچه آن تا هند صادرمی شده است، بسیاری از لباس های ساکنان این شبه قاره از پارچه های ساخت کازرون بافته شده اما به مرور زمان این صنعت در کازرون منقرض شده است.
فقیه افزود:اکنون نیز اگر ما حمایت بیشتری از تولیدات داخلی نکنیم چرخ صنعت در کشورمان لنگ می زند و دیر یا زود تولید تعطیل می شود ، باید به فرزندان خود هنر مصرف داخلی را بیاموزیم ، درست مصرف کردن ، و داخلی مصرف کردن یک هنر است و نیاز به عزم و همت دارد ، باید این عزم و همت در جوان و نوجوان ایرانی شکل گیرد .
بازیگر فیلم های سینمایی اخلاقتو خوب کن (1389) ، ایستگاه آخر (1389) ، پایان دوم (1389) و چسب زخم (1389) ملاقات (1389) گفت : زری بافی خاص ایرانیان است ، این نوع هنر در لباس اکثر بزرگان این مرز بوم کاربرد داشته است ، باید به سمتی برویم که زری بافی و هنر ایرانی در تولید پارچه زری را احیا کنیم ، نباید از این که پارچه ایرانی با هنر ایرانی می پوشیم عار داشته باشیم ، من برای خودم افتخار می دانم که لباس ایرانی می پوشم و از پارچه ایرانی استفاده می کنم و آن را تشویق و ترغیب می کنم .
هنرمند سرشناس استان فارس درادامه گفت : در خانه هر کدام از ما تعدادی از فرزندان لیسانس و فوق لیسانس بیکار وجود دارد ، ما انتظاار داریم که فرزندانمان شاغل شوند ، چگونه انتظار داریم آنها شاغل شوند و در بازار کسب و کار جذب شوند اما قدمی برای رونق بازار کسب و کار بر نمی داریم ، چگونه انتظار داریم اشتغال در جامعه فزونی یابد اما برای چرخیدن چرخ صنعت و اقتصاد داخلی گامی بر نمی داریم ؟
فقیه اضافه کرد : صنعت ایرانی با پشتکار جوانان این مرز و بوم رونق می گیرد ، باید به سمتی برویم که کالای ایرانی مصرف و مصرف آن را به دیگران هم توصیه کنیم، باید به سمتی برویم کسی که لباس با پارچه ایرانی و با هنر ایرانی می پوشد به خود افتخار کند و آن را در جامعه یک نوع فخر بداند و با سربلندی و غرور کالای ایرانی را مصرف کند .
رهبر معظم انقلاب تاکنون بارها درباره اهمیت خرید کالای ایرانی تاکید کرده‌اند:«مصرف (کالای) داخلی، تولید داخلی را افزایش می‌دهد؛ تولید داخلی که افزایش پیدا کرد... بیکاری برطرف می‌شود؛ تولید که رونق بگیرد، یعنی تورم کم بشود، گرانی کم بشود، اشتغال افزایش پیدا کند؛ اینها همه به هم متصل است؛ یک سر این قضیه دست ما مردم است، که مصرف خودمان را چگونه انتخاب کنیم.»
خبرگزاری جمهوری اسلامی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه از طریق مبارزه با کالاهای قاچاق و حمایت از تولید داخلی، ' کمپین خبری خرید کالای ایرانی ' را آغاز کرده است .
کمپین خبری خرید کالای باکیفیت داخلی توسط ایرنا باهدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، کلید زده شده است .
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشار:‌غلامرضا مالک زاده
6113
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.