سید معصومه دستغیب یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حضور جوانان در عرصه مدیریت برنامه های پایتختی جوانان جهان اسلام می تواند زمینه ساز آن باشد که به تدریج شاهد انتخاب شمار بیشتری از مدیران جامعه از میان جوانان باشیم.
وی با اشاره به احکام استاندار فارس در زمینه انتصاب شماری از بخشداران و معاونان فرماندار در استان فارس از میان بانوان گفت: با توجه به این نگاه ارزشمند که در استان فارس در دولت تدبیر و امید به حوزه زنان و خانواده وجود دارد، امید است که در جامعه شاهد اعطای مسئولیت های بیشتر به نسل جوان نیز باشیم.
در یک سال و نیم گذشته، استاندار فارس 6 بخشدار و 2 معاون فرماندار در این استان را از بانوان توانمند منصوب کرده است.
مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری فارس اظهار کرد: در دین اسلام، تاکید زیادی بر بها دادن و ارزش قائل شدن برای جوانان و بهره مندی از مشورت های آنها صورت گرفته است و از این رو، باید با بهره گیری از ظرفیت های نسل جوان، زمینه بالندگی و بهره مندی بیشتر از خدمات آنها را فراهم کرد.
دستغیب با اشاره به برنامه های آیین آغاز پایتختی شیراز برای جوانان جهان اسلام گفت: در این آیین، سخنان ارزشمند و تاثیرگذاری توسط اعضای هیات دولت و استاندار فارس مطرح شد که حرکت در این مسیر می تواند این رویداد را در سطح بین المللی تاثیرگذار کند.
وی اظهار کرد: رویدادهایی که با عنوان شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام طرح ریزی می شوند، فرصتی است که ظرفیت ها و توانمندی های ایران و فارس در جهان معرفی شود و همچنین فرصتی برای معرفی دیدگاه اسلام نسبت به نسل جوان در سطح بین المللی تلقی می شود.
پانزدهم مهرماه سال جاری در نشست نهایی سومین اجلاس وزرای کشورهای جهان اسلام که درشهر استانبول ترکیه برگزارشد، شهر شیراز به عنوان پایتخت جدید جوانان جهان اسلام معرفی شد.
پرچم پایتختی جوانان جهان اسلام شنبه در آیین ویژه ای در مقابل آرامگاه حافظ در شیراز برافراشته شد و پس آز آن، آیین رسمی تحویل این عنوان به شهر شیراز برگزارشد.
شهر شیراز در مدت زمان یک سال پایتختی با کشورهای اسلامی در زمینه فرهنگی، هنری ، ورزشی ، مسابقات قرائت قرآن و چندین برنامه دیگر در ارتباط خواهد بود.
7387 / 2027
مصاحبه کننده: رضا قادری ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.