به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلّغی چهارشنبه در نشست یک روزه کمیته ملی زیارت در شیراز، با اشاره به مسائل قابل بررسی در این نشست افزود: اولین محور دستور کار این نشست به این موضوع خواهد پرداخت که آیا می توان یک منظومه مدیریتی برای شهرهای زیارتی تعریف کرد؟
وی ادامه داد: تا زمانی که تصور اولیه و تعریف اجتماعی – معنوی، فرهنگی – تمدنی و انقلابی – اسلامی نسبت به شهر زیارتی نداشته باشیم و عناصر یک آرمان شهر زیارتی را تعریف نکنیم و نگاه منظومه ای به این مولفه ها و عناصر نداشته باشیم، نمی توان گام های بعدی را برداشت.
او اظهار کرد: اولین، مهمترین و اساسی ترین اقدام، رفتن به سمت این بازتعریف و رفتن به سمت کشاندن هرچه بیشتر زیارت به درون جامعه و در میان نسل های در حال شکل گیری است.
مبلّغی گفت: باید اقداماتی را تعریف کنیم و ببینیم که چه نقص هایی برای تحقق چنین آرمان شهری از حیث حقوقی وجود دارد و زیارت را که از حیث حقوقی در حاشیه قرار دارد به متن مسائل استان که لازمه یک آستان مقدس است بیاوریم.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید در بازتعریف اولیه به بحث زیارت و اقتصاد، زیارت و امنیت، زیارت و معنویت، زیارت و مسائل پیچیده اجتماعی و دیگر مقوله ها توجه کنیم.
وی ادامه داد: قطعا اگر این مجموعه با مطالعه صحیح همراه باشد، راهی برای تعریف آرمان شهر زیارتی خواهد بود.
مبلّغی افزود: باید به سمت تعریف مدیریتی از آرمان شهر زیارتی برویم که زیارت نقطه کانونی آن باشد و سایر نهادها و مجموعه ها حول محور آن شکل بگیرند.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشار:‌غلامرضا مالک زاده
6122 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.