عنایت‌الله رحیمی در این پیام که دوشنبه انتشار یافت، افزوده است: ارزش و جایگاه مشورت و شورا در قرآن کریم، کلام و سیره پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع)، اندیشه‌های امام خمینی (ره)، فرمایشات رهبر معظم انقلاب و اصولی از قانون اساسی جمهوری اسلامی، به خوبی ترسیم کننده باورمندی به امر مهم شورا و اهتمام به تحقق مردمسالاری دینی در پرتو مشارکت مردمی است.
در ادامه این پیام آمده است: تشکیل شوراها گامی بلند برای تحقق اصولی از قانون اساسی و شکل‌گیری نهادی برای خدمت به مردم و حل عملگرایانه مشکلات عینی کشور است.
استاندار فارس همچنین در این پیام با اشاره به تاکید دولت تدبیر و امید مبنی بر تقویت مشارکت مردم در مدیریت‌ها، بیان کرده است: دولت همواره در جهت تفویض بسیاری از اختیارات قانونی به شوراها کوشیده و تلاش داشته تا حد ممکن، تدبیر امور مردم را به خودشان واگذار کند.
در این پیام عنوان شده است: در مقابل، شوراها نیز در حد اختیارات قانونی عموما با کوشش و پیگیری امور به رسالت خود عمل کرده و و امروز و در ایام تلخ کامی ویروس کرونا نیز به یاری مردم شتافته و در کنار سایرین، خدمتگزار مردم هستند.
این پیام افزوده است: سالروز صدور فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل شوراها، فرصت مناسبی است تا کارنامه بیش از ۲ دهه فعالیت این نهاد نوپا در نظام جمهوری اسلامی را از آیینه نقد و نظر بگذرانیم و منصفانه با تقویت نقاط قوت و زدودن عیب و کاستی‌ها به بالندگی آن کمک کنیم.
استاندار فارس در این پیام نیز ابراز امیدواری کرده که با همت اعضای شوراهای اسلامی شهرها و شوراهای فرادستی، در سایه دوراندیشی و عقلانیت، در جلب حداکثری مشارکت مردم در جهت عمران و آبادانی روستا، شهر، استان و کشور، شاهد تحقق اهداف بلند و چشم اندازهای ترسیم شده باشیم.

فرمان تاریخی بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) مبنی بر تثبیت حاکمیت ملت ایران بر سرنوشت خویش و تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا در نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ صادر شد اما این فرمان با تاخیری ۲۰ ساله در کشور به اجرا درآمد.

هفتم اسفند سال ۱۳۷۷ چند روز پس از برگزاری بیستمین سالروز پیروزی انقلاب، نخستین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایران برگزار شد که تا کنون پنج دوره این انتخابات برگزار شده است. در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، برای شوراها وظایف متعددی از انتخاب شهردار تا وضع مقررات در حوزه شهری در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.