محسن کلاری، سه‌شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا در باره این فیلم بیان داشت: در این فیلم دانش‌آموز پیشتاز پس از تدبیر و تفکر در شرایط فعلی و آگاهی یافتن از شرایط موجود با استفاده از مهارت‌های تشکیلاتی گره و چوب‌بندی، همگان را به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دعوت می‌کند.

او در مورد تاثیر این فیلم درجامعه گفت: پس از انتشار این فیلم در فضای مجازی، شاهد تصاویری از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به شیوه‌ای که در فیلم آموزش داده شد، بودیم و این یک نکته مثبت برای سازمان دانش‌آموزی است که همواره مهارت‌های این سازمان منشا تحولات در جامعه و به ویژه در بین دانش‌آموزان بوده است.

امین جوکار، کارگردان این فیلم نیز هدف از ساخت فیلم کوتاه "فاصله" را اعلام دغدغه‌مندی هر فرد به سلامت افراد و محیط پیرامون خود، عنوان کرد و ادامه داد: سازمان دانش‌آموزی، سالانه زمان و هزینه بسیاری برای تربیت دانش‌آموزان و آموزش مهارت‌های اجتماعی صرف می‌کند و دانش‌آموزان پیشتاز این سازمان متفاوت از سایر هم‌کلاسی‌های خود در شرایط مختلف اجتماعی هستند و این نسل از دانش‌آموزان که مهارت‌های اجتماعی را به خوبی فراگرفته‌اند می‌توانند در ساختن آینده‌ای بهتر برای خود و جامعه موفق باشند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، ایده ساخت این فیلم با کمک یکی از دانش‌آموزان پیشتاز و اولیای او به ذهنم رسید که خوشبختانه پس از انتشار در فضای مجازی شاهد الگوبرداری رفتاری از مضمون فیلم در اماکن عمومی همچون نانوایی‌ها و فروشگاه‌ها بودیم.

این کارگردان شیرازی با اشاره به اینکه در موقعیت‌های مختلف اجتماعی و به ویژه شرایط کنونی، تک تک افراد در قبال یکدیگر مسوول هستند، گفت: عموم مردم باید مسوولیت بزرگ اجتماعی را که بردوش دارند، درک کنند و با در خانه ماندن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بازگشت به شرایط طبیعی تاثیرگذار باشند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.
بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند. همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.