مهدی همتی چهارشنبه در این باره اعلام کرد:با توجه به حجم ملخ صحرایی و گستردگی قریب به ۱۸۰ هکتاری کانون های آلوده، باغ های این مناطق در خطر هجوم ملخ صحرایی خواهند بود.

وی افزود: با توجه به بُعد مسافت این مناطق تا مرکز شهرستان و تعدد مراکز مورد هجوم، مشارکت باغداران و بسیج ادوات سمپاشی موجود به منظور مبارزه سریع و موثر در منطقه ضروری و لازم است.

همتی با بیان اینکه سموم مورد نیاز تامین شده و آمادگی کامل برای همکاری با بهره برداران این منطقه وجود دارد،گفت: تا امروز بیش از ۱۴۲ هکتار از مراتع شهرستان در سه منطقه سمپاشی شده است.

وی ادامه داد: اکیپ های ردیابی بطور مستمر در حال پایش کانون های احتمالی در این شهرستان هستند و بنا به گزارش های مردمی نسبت به بررسی دیگر مناطق آلوده نیز اقدام می کنند.

او اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده ملخ صحرایی در مراتع از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ موضوع را اطلاع دهند،همچنین کشاورزان و باغداران نیز در طول روز حداقل دو بار (صبح و عصر) مزارع و باغ های خود را بازدید و در صورت وجود آفت به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های سازمان خواربار جهانی هجوم جمعیت ملخ صحرایی در سال جاری حداقل چند برابر سال گذشته خواهد بود، امکانات دولتی به تنهایی پاسخگوی مبارزه با این حجم آفت نیست و لازم است کشاورزان و بهره‌برداران نیز در این مورد همکاری کنند.

موج جدید ملخ‌های صحرایی از شامگاه جمعه دوم اسفند۹۸  وارد جنوب فارس شد که بنابر اعلام مسوولان جهاد کشاورزی استان،حجم آن ۱۰ برابر حمله پارسال ملخ‌های صحرایی به کشور است.

شهرستان قیر و کارزین در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.