معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، چهارشنبه در جریان برگزاری این مانور در شیراز گفت: امروز بحث پیشگیری از وقوع حوادث و بلایای طبیعی و همچنین ایجاد آمادگی برای مقابله با آن در حال تبدیل شد به یک علم و دانش است.
محمود رضایی کوچی افزود: از آنجا که وقوع اینگونه حوادث اجتناب‌ناپذیر و زمان دقیق وقوع آنها هم بعضا غیر قابل پیش‌بینی است بنابراین چاره‌ای نداریم جز اینکه یک محیط زیست امن برای خود ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: در این راه علم و دانش روز می‌تواند ما را در فراهم کردن چنین محیطی کمک کند و با تکیه بر همین علم و دانش میزان خسارت‌های احتمالی را نیز به حداقل برسانیم.
او اظهار داشت: نمی‌توان تمام خسارت‌هایی که در نتیجه وقوع یک حادثه یا بلای طبیعی وارد می‌شود را به آن حادثه مربوط دانست چرا که برخی از این خسارت‌ها به عدم پیش‌بینی مناسب و آماده نبودن ما باز می‌گردد.


لزوم برگزاری مانورهای آمادگی با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور
فرماندار شهرستان شیراز نیز با اشاره به اینکه کشورمان در ردیف ۱۰ کشور حادثه‌خیز در جهان است گفت: چنین خصوصیت و ویژگی ما را ملزم می‌کند که با برگزاری مانورهای مختلف آمادگی خود را در مقابل بلایای طبیعی مختلف حفظ کنیم و افزایش دهیم.
محمدرضا امیری افزود: یکی از مواردی که باید نسبت به ایمن‌سازی آنها در مقابل حوادث اقدام کنیم ساختمان‌ها و بناها است که بررسی‌ها نشان می‌دهد در کلانشهر شیراز در بحث توجه به نظام مهندسی ساختمان و اصول مهندسی و ساخت و ساز اقدامات خوبی انجام شده است.


برگزاری مانور زلزله در ۳۲۰ مدرسه فارس
مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم گفت: بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی امروز در سطح ۳۲۰ مدرسه و آموزشگاه و با مشارکت ۱۰ هزار دانش‌آموز برگزار شد.
علی عسکر نجفی افزود: این مراسم به منظور ارائه آموزش به دانش‌آموزان و افزایش میزان آمادگی آنها در زمان وقوع زلزله هر سال در روز هشتم آذرماه برگزار می‌شود که امسال با توجه به تعطیلی مدارس در این روز، امروز (ششم آذر) برای برگزاری این مانور در نظر گرفته شد.
او ادامه داد: امسال در برگزاری این مانور حضور مردم محلات پررنگ‌ بود و به همین دلیل مانور امسال تحت عنوان مانور محله محور و با شعار 'مدرسه ایمن و جامعه تاب‌آور' برگزار شد.
نجفی بیان کرد: امیدواریم دانش‌آموزان تمام موارد و مطالبی را که در  این مانور می‌آموزند به خانواده های خود منتقل کنند تا آمادگی خانواده‌ها نیز در زمان وقوع زلزله افزایش یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.