عنایت الله رحیمی دوشنبه ۱۳ آبان در جمع این دانش آموزان در دبیرستان دخترانه شاهد علامه امینی با به صدا درآوردن زنگ استکبار ستیزی افزود:‌ رقم‌زدن آینده‌ای بهتر برای کشور و نظام جمهوری اسلامی بر دوش جوانان است و دانش‌آموزان با تکیه بر علم و دانش، خودباوری، دین‌باوری، ولایت‌پذیری، قانون‌مداری، آموختن گفت‌و گو، مفاهمه و مدارا می‌توانند جامعه‌ای بهتر برای آینده بسازند.

وی ابراز داشت: کشور ما مقاطع تاریخی مختلفی را طی کرده،‌امروز با حضور جوانان نخبه و اندیشمند و فکور ما گذشته ‌مان را می‌شناسیم، حالمان را می‌سازیم و آینده‌مان را آینده بهتری ترسیم خواهیم کرد.

رحیمی با بیان اینکه استکبار تمایل ندارد کشور ما شکوفا شود و به استقلال واقعی برسد، اضافه کرد: ما در این مسیر گام برداشته‌ایم و امروز به عنوان کشوری آزاد، خودمان درباره سرنوشتمان تصمیم می‌گیریم و در آینده هم اثرگذاری ما در دنیا بیش آنچه خواهد بود که امروز هست.

استاندار فارس ادامه داد: امروز می‌بینیم که در میان کشورهای همسایه در خاورمیانه و حتی در کشورهایی که به دنبال آزادی‌خواهی هستند، جمهوری اسلامی به عنوان یک الگو مطرح می‌شود و ملت‌های دیگر در این چارچوب از مبارزات مردم ایران و تلاش مردم الگو می‌گیرند.

رحیمی  ضمن گرامیداشت یاد رهبر انقلاب، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و نیز شهدای دانش‌آموز و همچنین تبریک سیزدهم آبان، روز دانش‌آموز و استکبارستیزی را نمادی برای استقرار نظام اسلامی در همه ارکان و اقشار جامعه دانست.

وی دانش‌آموزان را ادامه‌دهنده ایده‌ جمهوری اسلامی خواند و اظهار کرد: دفاع مقتدرانه از منافع ملت و کشور می‌طلبد که گذشته را بیش از پیش مطالعه کنیم، توانایی‌ها و ضعف‌ها، پیروزی ها و شکست‌ها، شادی‌ها و غم‌هایمان را بشناسیم و از آن‌ها درس بگیریم.

رحیمی با اشاره به اتفاقات تاریخی دوران انقلاب بیان کرد: بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی، پشتوانه خود را برای تغییر بنیادین در کشور همان کسانی اعلام کرد که در شکم مادر یا در بدو تولد بودند و آنان را استقرارکننده حکومت اسلامی در جامعه دانست.

استاندار فارس افزود: امام خمینی (ره) با این پشتوانه مبارزات خود را ادامه داد و در مقابل تبعیض‌هایی که نظام استکبار بر ملت ما تحمیل کرده بود، ایستادگی کرد و آنچه بر اثر حضور حاکمان خود فروخته و خودباخته، تحت عنوان کاپیتولاسیون تصویب شده بود را منع کرد و درنتیجه آن تبعید و زندان را به جان خرید.

رحیمی با اشاره به فراز و نشیب‌های مختلف در سال ۱۳۵۷ ابراز داشت: با کمک جوانان نظام جمهوری اسلامی مستقر ‌شد و آنگاه که دانشجویان لانه جاسوسی را اشغال کردند، امام خمینی (ره) این حرکت را ستود تا جایی که آن را انقلاب دوم نامید.

 وی  دلیل جنگ هشت ساله تحمیلی را همین پافشاری و اعتقاد عنوان کرد و گفت: درگیری با جنگی تمام عیار با حضور تمام ایادی استکبار نتیجه این تفکر بود و درنهایت در آن برهه حساس نیز جوانان دوباره از کیان این کشور و مردم و ملت دفاع کردند و افتخارات بزرگی آفریدند.

رحیمی با اشاره به شهادت بیش از ۳۰هزار دانش‌آموز در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: این نشان از خودباوری و خوداتکایی بود که در این ملت با رهنمودهای رهبر انقلاب شکل گرفته بود و امروز هم با رهنمودهای رهبر انقلاب ادامه دارد و یقین داریم با اتکا برخود و توجه به هشتاد میلیون جمعیت معتقد و پرتلاش نیازی به خارج از مرزها به شکلی که ما را وابسته کند، نخواهیم داشت. 

 همچنین مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: پیام دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان وحدت و پایبندی به ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

علی‌عسکر نجفی ابراز داشت: ۱۳ آبان بر آمده از تفکر و اندیشه‌ای است که حضرت امام خمینی (ره) در جامعه نشر دادند و ذهن‌ها را براساس آن روشن کردند و در واقع روحیه استقلال‌خواهی و استقلال‌طلبی و ایستادگی را به همه نسل‌های منتقل کردند.

وی افزود: ما به عنوان آموزش و پرورش و نهاد تعلیم و تربیت وظیفه داریم تاریخ را برای نوجوانان و جوانانمان روایت کنیم تا آنان بدانند که این انقلاب اسلامی از چه عقبه‌های سخت و سهمگینی عبور کرده‌اند و چگونه شهدا توانسته‌اند این استقلال و آزادی را برای ما حفظ کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ابراز داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در حاشیه برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان نمایشگاه‌های فرهنگی، تربیتی و برنامه‌های روشنگرانه همراه با تحلیل به اجرا درآمده است تا دانش‌آموزان به خوبی با این رویداد بزرگ آشنایی یابند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.