آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب در جمع طلاب اعزامی به زیارت اربعین حسینی گفت: امسال تعداد بیشتری داوطلب زیارت اربعین هستند و به این توفیقی که خداوند به آن‌ها عنایت کرده است،‌ غبطه می‌خوریم و دعاگوی آنان هستیم تا بتوانند حداکثر استفاده را از این فرصت مغتنم بهره‌برداری کنند.

مسئول حوزه علمیه رضویه شیراز، امام حسین(ع) را رحمت واسعه الهی توصیف کرد و بیان داشت: حرم امام حسین (ع) جایی است که می‌توانیم به آن پناهنده شویم. معنای پناهندگی این است که اگر در شرایطی قرار گرفتیم که دشمن ما را تعقیب می‌کند، باید در جایی خودمان را در امان قرار دهیم و دشمن در اینجا منظور نفس اماره است که از ما جدا نیست.

وی یکی از اهداف زیارت اربعین را پناهندگی به مزار مطهر حضرت سیدالشهداء (ع) دانست و افزود: در احادیث آمده است که  امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است.

آیت‌الله دستغیب ادامه داد: این مسئله را کسی درک می‌کند که در دریا و رودخانه‌ای افتاده و در حال غرق شدن باشد.

تولیت آستان احمدی و محمدی خطاب به طلاب راهی عتبات عالیات بیان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند اربعین جهانی شده و بهتر و بیشتر هم خواهد شد و امسال شاهد خواهیم بود که شور و شعور حسینی موج خواهد زد.

مسئول مدرسه علمیه رضویه شیراز با اشاره به اینکه زمانی اوضاع به گونه‌ای شده بود که زائران حرم امام حسین(ع) بنا به حسب نقل در روز اربعین تعدادشان انگشت شمار بود، اظهار داشت: مستکبران و طاغوتیان و زورگویان نمی‌فهمند که دست خدا چیست و اکنون شاهد استقبال از زیارت اربعین هستیم که تا ظهور امام عصر(عج) استمرار خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به فرازهایی از مناجات شعبانیه یادآور شد: جهت‌گیری ما در زیارت اربعین باید به این سمت باشد که چشم‌های دل، حُجُب نور را بِدَرد و موانع برداشته شود تا به معدن عظمت یعنی همان آقایی که اینقدر به او اشتیاق داریم، برسیم و حتی یک لحظه از آن غفلت نکنیم.

آیت‌الله دستغیب خاطرنشان کرد: آنچه در اربعین می‌بینیم اعم از خدماتی که به زائران اربعین ارائه می‌دهند، نشان‌دهنده  عظمت است و خوب است که دوربین‌ها و خبرگزاری‌ها هم به خوبی آن‌ها را منعکس کنند و نباید از این صحنه‌ها غفلت کنیم.

 وی اظهار کرد: باید بدانیم که تبلیغات دشمنان خدا علیه اهل ایمان و تقوا و ولایت، پوچ است؛ البته در عین حال نباید همین اتفاقات هم حجاب شود. درست است که اتفاقاتی که در اربعین رخ می‌دهد بزرگ و با اهمیت است و نگاه به آن‌ها هیچ اشکالی ندارد اما نباید حاجب شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.