این مطالبه یکشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان فارس مطرح شد.
عنایت الله رحیمی در این باره با تاکید بر ضرورت عملیاتی و مشخص بودن خروجی جلسات ادارات گفت:‌ هر دستگاه اجرایی باید در موضوع فرهنگ شهادت برنامه سالیانه و یک برنامه ۵ ساله تدوین کند برای هر یک از این فعالیت بر مبنای وظایف دستگاه در قالب میان مدت تدوین و در این شورا تصویب شود و پس از تصویب ضمن توجه به ملزومات، راهکارهای رسیدن به هدف نیز مشخص شود. 

یاد شهدا نباید از ذهن‌ها خارج شود
استاندار فارس در این جلسه با تأکید براینکه یاد شهدا نباید از ذهن‌ها خارج شود، بیان داشت: گسترش فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به همیشگی جامعه و باعث حرکت به سمت فتح قله‌های معنوی است.
رحیمی اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند ایجاد کارگروهی به منظور عمل خالصانه به اهداف شهداست.
وی افزود: قوانین حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران در هشت محور اصلی از جمله مسکن، تسهیلات، درمان، اشتغال، تکریم، ایجاد تمثال شهدا، مراکز تفریحی و خاطره‌نگاری قابل طرح است. 
این مقام مسئول با بیان اینکه فعالیت‌ها در این حوزه باید در قالب برنامه ای میان‌مدت و کوتاه مدت تدوین شود، عنوان کرد: این برنامه‌ریزی‌ها به صورت میان مدت سبب می‌شود با گذشت یک دوره مشخص زمانی بتوانیم میزان تحقق اهداف را ارزیابی کنیم.

ماموریت‌های استاندار به دستگاه‌ها
استاندار فارس با بیان اینکه قانون در باب تامین مسکن خانواده شهدا اداره کل راه و شهرسازی را موظف کرده است، گفت:  بنیاد شهید در این خصوص آماری ارائه دهد تا برنامه‌ها در این زمینه نیز به روز شود.
وی درباره اختصاص تسهیلات درمانی نیز بیان داشت: این روزها جانبازان و ایثارگران در تنگنا هستند و اگر تلاش نکنیم دردی را که این عزیزان تحمل می کنند، تسکین دهیم نباید آن را افزایش دهیم.
رحیمی ادامه داد: در حوزه اشتغال با وجود اینکه اقداماتی صورت گرفته است، پیگیری‌ها رضایت‌بخش نیست. 
وی ادامه داد: خانواده‌های این عزیزان فرزندانی با تحصیلات عالیه دارند که دچار معضل بیکاری هستند و با آنکه این مسأله موضوعی کشوری است، همه دستگاه‌های مربوطه باید اهتمام بیش از حد داشته باشند.
وی با بیان اینکه ضروری است مراکز تفریحی و اقامتی باید برای ایثارگران مناسب‌سازی شود، عنوان کرد: شهرداری دستکم دو باغ خانواده را برای این عزیزان اختصاص دهد.

تابلوی معابر رصد میدانی شود
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ضروری است برای توجه به یاد شهدا و نظارت بر وجود تمثال‌های آنان در سطح شهر رصد میدانی صورت گیرد، از فرمانداران درخواست کرد ستادی به‌منظور ساماندهی و بازسازی تمثال و نامگذاری معابر و حفظ نامگذاری را تشکیل دهند.
در این آیین از دستگاه‌های برتر فارس در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل شد.
۹۸۸۵/ ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.