رویداد ملی تخصصی خوشنویسی و استعدادیابی «ع» در جهرم در دو بخش مسابقه و استعدادیابی به صورت جداگانه برگزار می‌شود که بخش استعدادیابی مختص هنرجویان سطح مبتدی تا ممتاز و بخش مسابقه مربوط به فوق ممتازین و استادان خوشنویسی است.

هدف از برگزاری این رویداد پرداختن بیشتر به زندگی امام حسین(ع) و ترویج آن در جامعه، گردآوری هنرمندان خوشنویسی کشور و تشویق جوانان به خوشنویسی اعلام شده است.

موضوع اصلی این رویداد عاشورا و موضوعات مربوط به این واقعه و مناجات‌های حضرت سجاد (ع) در صحیفه سجادیه است. هنرمندان می‌توانند در گرایش‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق و نقاشی خط در این رویداد شرکت کنند.

یکی از ویژگی‌های این رویداد بورسیه یک سال افراد منتخب در بخش استعدادیابی است که به مدت یک سال تحت آموزش داوران و استادان انتخابی کشور قرار می‌گیرند. این بورسیه شامل ۱۰ نفر از روستاهای کشور، ۵ نفر از شهرهای کمتر قابل دسترسی به خوشنویسی، ۵ نفر از شهرستان‌های کشور، ۳ نفر از شهرستان میزبان و ۲ نفر از مراکز استان‌ها می‌شود.

هنرمندان مجاز هستند که ۵ اثر در هر گرایش را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و حداکثر اندازه باید اثر ۲۰۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر باشد. همچنین علاقه‌مندان باید آثار خود را در قالب تصویر و با حجم یک مگابایت در سایت www.ence.ir بارگذاری کنند.

آخرین مهلت ارسال فایل آثار ۵ مهرماه است و داوری مرحله اول و دوم نیز در همین مهرماه برگزار می‌شود. تاریخ برگزاری اختتامیه اواخر مهرماه ذکر شده است.

موزه خط جهرم

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم گفت: موزه خط عاشورای جهرم به عنوان اولین و تنها موزه خوشنویسی عاشورایی، به همت شهرداری جهرم و همراهی امام جمعه، فرمانداری جهرم، انجمن خوشنویسان فارس، دبیرخانه رویداد ملی خوشنویسی، خوشنویسان جهرم و جوانان دوستدار هنر، از فروردین ۱۳۹۸ در حال راه‌اندازی است.

محسن نعمت‌اللهی افزود: موزه خط عاشورای جهرم در مکان تاریخی کارخانه پنبه جهرم و متعلق به شهرداری جهرم است و اقدامات مرمت آن با توجه به اینکه اختتامیه رویداد ملی خوشنویسی «ع» نیز در مهرماه در جهرم برگزار می‌شود آغاز شده تا آثار برگزیدگان این رویداد نیز همزمان با اختتامیه در این موزه نگهداری شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

۹۹۱۰ /۱۸۷۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.