عباس ابوقداره یکشنبه در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری و بازار پول و سرمایه این اتاق در شیراز افزود: اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور هم ملزم به جمع‌آوری و تدوین پیشنهادهای ارائه شده بخش خصوصی در بحث ارز و ارائه آن به اتاق ایران برای جمع بندی و تقدیم به دولت هستند.

وی، نرخ‌های متفاوت ارز را زمینه‌ساز ایجاد فساد دانست و ادامه داد: اتاق بازرگانی فارس از ابتدا نسبت به نرخ‌گذاری دلار با رقم‌های متفاوت که یک تصمیم اشتباه بود موضع‌گیری و انتقاد کرد.

ابوقداره گفت: بخش خصوصی بر این باور است که تک نرخی شدن ارز می‌تواند بسیاری از موانع و مشکلات بخش اقتصاد ما را رفع کند که یکی از این موانع و مشکلات همین نرخ‌های متعدد ارز است که تک نرخی شدن آن جلو بروز فساد را خواهد گرفت.

عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی فارس گفت: در بحث سرمایه‌گذاری و فراهم شدن زمینه برای فعالیت و حضور سرمایه‌گذاران، از ابتدا باید مسیر سرمایه‌گذاری برای سرمایه گذاران فراهم شود تا صنایع داخلی کشور به رشد و رونق برسد.

طولانی بودن فرایند اخذ مجوز، چالش پیش روی سرمایه‌گذاران

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، یکی از موانع و مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران را طولانی بودن فرایند اخذ مجوز سرمایه‌گذاری دانست و گفت: بعضا طولانی شدن این فرایند در نظام اداری ممکن است سبب شود که سرمایه‌گذار از ادامه کار منصرف شود.

احمدعلی افکاری افزود: یکی از اقداماتی که می‌تواند به حل این مشکل کمک کند صدور مجوزهای بی‌نام است که اقداماتی در استان در این زمینه انجام شده و یا در دست اقدام است.

وی ادامه داد: البته یکی از موارد مهمی که در بحث صدور مجوزهای بی‌نام باید مد نظر قرار گیرد این است که این کار همراه با مطالعه و دارای طرح توجیهی باشد.

منظور از مجوزهای بی نام، مجوزهایی است که تمام استعلام ها و مراحل اداری آن طی شده و فقط باید به نام متقاضی و داوطلب سرمایه گذاری ثبت شود.

۶۱۲۲ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.