فرهاد لطفی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران  با بیان اینکه مراکز خصوصی تمایلی به عقد قرارداد با بیمه سلامت ندارند؛ تصریح کرد: علاوه بر این  هیچ بیمارستان خصوصی با بیمه سلامت قرارداد ندارد.

بخش عمده اختلاف نظر سازمان‌های بیمه و بیمه سلامت با مراکز درمانی خصوصی و پزشکان متخصص در بخش خصوصی به تعرفه گذاری بیمه سلامت است که معمولا این مراکز تعرفه گذاری های متفاوت با بیمارستان های دولتی را خواستارند.

لطفی در ادامه بیان داشت: طبق دستورالعمل تا سه ماه شروع به پرداخت مطالبات کردیم و رسیدگی به مطالبات مراکز بیمارستانی و درمانی ادامه دارد.ضمن اینکه افرادی که تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند نیز حق بیمه آنها پرداخت می شود.

به گفته وی برای ایثارگران و جانبارانی ‌که مشکل دارند هم با بیمه تکمیلی دی توافق کردیم و تمام حق بیمه تکمیلی‌ها پرداخت می شود و نیاز به مراجعه جانبازان برای پرداخت سهم در مراکز خصوصی نیست.

 لطفی با اشاره به تلاش صورت  برای سهم پرداختی بیمه ها عنوان کرد: ۵۴ بیمارستان دولتی سطح استان فارس  و ۵ بیمارستان غیردانشگاهی مانند بیمارستان شهید دوران، ارتش و تامین اجتماعی در شیراز تحت پوشش خدمات بیمه سلامت  هستند.بیمارستان مادر و کودک و بیمارستان پیوند نیز به عنوان بیمارستان خیریه‌ای طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس در خصوص پرداختی های این نهاد به مراکز درمانی گفت: پرداختی به  بیمارستان دولتی سه ماه از سال قبل مانده است  و فروردین امسال پرداخت  شده و۷۰ درصد هم از اردیبهشت امسال  پرداخت شده است.

لطفی با اشاره به پرداختی بیمه سلامت  در بخش داروخانه‌ای  هم عنوان کرد:مطالبات داروخانه‌ها   تا فروردین امسال تسویه شده  و اردیبهشت وخرداد  نیز ۶۰ درصد  تسویه شده اند.

فعالیت ۷۰۰ داروخانه در سطح استان فارس و پوشش بیمه سلامت 

وی  همچنین گفت: مطالبه کلیه داروخانه‌هایی که داروهای  آنها تحت پوشش پزشک خانواده بوده  درسال ۹۷  طی همین هفته پرداخت می شود.

لطفی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰  داروخانه در سطح استان فارس از خدمات بیمه برخوردارند اظهار کرد:  با داروخانه های سطح خیابان زند ۷۰ تا ۸۰ درصد قرارداد داریم اما با داروخانه های تازه تاسیس در این خیابان شیراز قرارداد نمی بندیم.

پرداخت خسارت متفرقه بیمه شدگان

به گفته مدیرکل بیمه سلامت فارس  نزدیک به  ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات بیمه هستند که بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار  بیمه شده روستایی عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بدون پرداخت حق بیمه ، از خدمات برخوردارند.

لطفی با اشاره به اینکه خسارت بیمه متفرقه بیماران درحال پرداخت است؛ عنوان کرد: اگر بیمه شده ها به مراکز غیر تحت پوشش مراجعه کنند با ارائه اسناد خسارت متفرقه آنها پرداخت می شود که نزدیک به ۳ میلیارد تومان است.

۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.