عنایت الله رحیمی ادامه داد: کاهش تصادفات جاده ای و به تبع آن کاهش تلفات ناشی از این تصادفات در دولت تدبیر و امید با دقت و حساسیت مورد توجه قرار گرفته است.
وی اظهار داشت:کارگاه های راه سازی در استان به رغم تنگناهای دولت،  فعال هستند، احداث آزاد راه شیراز- اصفهان، در دست اقدام بودن موارد دیگری از احداث آزادراه ها و همچنین تبدیل شدن اکثر راه های مواصلاتی استان به بزرگ راه بیانگر این موضوع است.
رحیمی بیان کرد: در دنیای امروز قدرت فضای مجازی و اطلاع رسانی نگرانی هایی در افکار عمومی ایجاد کرده است اما همانگونه که وقوع تصادفات در این فضاها به سرعت اطلاع رسانی می شود باید اقدامات و تلاش های انجام شده نیز اطلاع رسانی شود تا مردم بدانند مسئولان نیز دغدغه کاهش این تصادفات و تلفات را دارند.
استاندار فارس به اقداماتی همچون تشکیل مداوم کارگروه ایمنی راه ها و فعالیت این کارگروه در حوزه کاهش نقاط حادثه خیز و ایمن سازی جاده ها اشاره و عنوان کرد: از ۱۷۰ نقطه حادثه خیز استان تا کنون بخش هایی برطرف شده و سایر موارد در دست اقدام و بررسی است.
رحیمی با بیان اینکه  افزایش جاده ها و تعداد خودرو ها طبیعتا سبب افزایش تصادفات می شود، کاهش آمار تصادفات به رغم این افزایش های کمی را از دیگر نشانه های اهمیت موضوع برای دولت دانست.
وی گفت: کاهش آمار تصادفات جاده ای نیازمند بررسی های علمی و حرکت بر اساس برنامه ریزی است؛ به عنوان نمونه با بررسی نقاط حادثه خیز در نوروز ۹۶ و اصلاح این موارد شاهد کاهش تصادفات در نوروز ۹۷ بودیم.
استاندار فارس با بیان اینکه گشت های پلیس راه باید با افزایش تحرکات خود کمبود امکانات و نیرو را جبران کنند، بر لزوم تقویت امکانات تدارکاتی و نیروی انسانی برای گشت های محسوس تاکید کرد و از متولیان این امر خواست گزارشی به منظور پیگیری در سطوح ملی ارائه دهند.
 بهره گیری از فرصت انتشار اطلاعات در فضای مجازی، تقویت فرهنگسازی، حرکت به سمت اقدامات پیشگیرانه ابتکاری، برگزاری مداوم جلسات شورای ترافیک در شهرستان ها ، بررسی علمی سهم هر یک از عوامل در ایجاد تصادفات و تشکیل کمیته بررسی مصوبات شورای راهبردی تصادفات از دیگر مواردی بود که استاندار فارس در این جلسه بر آنها تاکید کرد.
رحیمی همچنین با خانواده افرادی که جان خود را در تصادفات جاده ای از دست داده و یا دچار مشکلاتی شده اند، ابراز همدردی کرد و افزود: امیدواریم با پیگیری و جدیت مسئولان و همراهی مردم شاهد کاهش این وقایع در جاده های کشور باشیم. 

تصادفی دیگر  با سه نفر تلفات 
 تصادفی دیگر شامگاه پنجشنبه در محور شیراز به داریون از توابع این کلانشهر رخ داد که در این  حادثه سه عضو یک خانواده در دم جان باختند.
حسن همتی مدیر روابط عمومی اورژانس فارس جمعه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: وقوع این حادثه  ساعت ۲۱ و ۱۸ دقیقه پنجشنبه به اورژانس ۱۱۵ شیراز اعلام شد که ۲ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.

وی بیان کرد:  در این حادثه که بین یک دستگاه خودرو پراید و یک دستگاه پژو ۴۰۵ روی داد سه عضو یک خانواده (مادر، پسر و عروس خانواده) که سرنشین خودرو پراید بودند در دم جان باختند؛ این حادثه ۲ مصدوم نیز داشت که به بیمارستان رجایی شیراز منتقل شدند.

علت وقوع حادثه در دست بررسی است.

۶۱۲۲ /۱۸۷۶ 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.