رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس، هدف از ایجاد این کمیسیون را بهره‌گیری از داشته‌های تمدن کهن ایرانی و منابع سرشار معرفتی اسلامی برای ارتقاء شاخص‌های اخلاق حرفه‌ای در کسب و کار دانست.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، صلاح‌الدین ایزدفر، دوشنبه 17 تیرماه در اولین نشست کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس گفت: جامعه ایرانی از 2 میراث غنی در اخلاق حرفه‌ای کسب و کار بهره‌مند است، یکی میراث تمدن کهن ایران باستان و دیگری تمدن سترگ و باعظمت اسلامی است.

او با بیان اینکه باید از این 2 داشته موثر، در ارتقاء شاخص‌های اخلاق حرفه‌ای کسب و کار بهره کافی را برد، گفت: در تمدن ایران باستان تعهد به اخلاق، اخلاق حرفه‌ای و احترام به مشاغل به ویژه در رابطه با کار و روابط بین‌الملل به خوبی ترسیم شده و شاهد هستیم .

ایزدفر بیان کرد: در فرهنگ غنی اسلامی نیز بر مطالب اخلاقی تاکید فراوان شده به گونه‌ای که پیامبر مکرم اسلام(ص) مبعوث شدن خود را به منظور تکمیل مکارم اخلاق می داند .

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس اضافه کرد: هدف از کمیسیون کسب و کار در اتاق بازرگانی نیز ارتقای اخلاق حرفه‌ای در محیط کسب و کار استان است .

وی به خروجی مورد انتظار از این کمیسیون در اتاق بازرگانی نیز اشاره و بیان کرد: جایگاه شایسته فارس در زمینه فرهنگ اقتصادی و فرهنگ کار ، ترویج اخلاق کسب و کار و مدرن سازی فرهنگ اقتصاد، تشکیل انجمن اخلاق کسب و کار در اتاق بازرگانی فارس، مهارت آنالیز تصمیم اخلاقی و تمایز بین یک تصمیم اخلاقی و غیر اخلاقی توسط مدیران، پیشنهاد الزام ارائه گزارش اخلاق حرفه ای جهت دریافت مجوز یا ارتقای گروه، حوزه اخلاقی حمایت از مصرف کننده و بازاریابی اخلاقی توسط تولیدکنندگان و تدوین نظام بازاریابی اخلاق محور از موارد مورد انتظار این کمیسیون است .

ایزدفر همچنین توضیح داد: تعامل ارگان های مرتبط و انعقاد تفاهم و قرارداد همکاری و ارائه راهبردهای کارشناسی با محوریت اخلاق کسب و کار از دیگر مواردی است که در این کمیسیون به صورت جدی دنبال می‌شود .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.