استاندار فارس گفت: عمده ترین و اصلی ترین اهداف مدیریت ارشد استان توجه به معیشت، اشتغال و سرمایه گذار در روستاهاست که می تواند زمینه ماندگاری روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها را فراهم کند.

به گزارش ایلنا و به نقل پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در مراسم روز دهیار ضمن تبریک این روز به دهیارانی که خالصانه در راه خدمت به میهن و مردم شریف مناطق روستایی تلاش می کنند، عنوان کرد: پس از انقلاب اسلامی ایران فعالیت شوراهای شهر و روستا و حضور دهیاران در صحنه مدیریت روستاها خواسته مردم بود.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل شوراهای روستاها مدیریت مشارکتی بوده است، اظهار کرد: حضور مردم، منتخبین مردم در شورای روستا، منتخب شورا به عنوان دهیار و همچنین بخشدار به عنوان نماینده دولت حلقه مفقوده ارتباط مناطق روستایی با مراکز تصمیم گیری را شکل داده است.

استاندار فارس بیان کرد: این حلقه مشارکتی در مدیریت روستاها باید مسائل و مشکلات و مصائب مردم  را انتقال بدهند و پیشنهاداتی بر مبنای توانمندی‌ها و پتانسیل‌ها ارائه بدهند و بر همین مبنا در چارچوب مشارکتی موضوع نظارت، اجرا، کنترل و هدایت را در پیش بگیرند.

نماینده عالی دولت در استان فارس عملکرد نهاد شوراها و دهیاری ها را در سال های اخیر قابل دفاع ارزیابی کرد و افزود: ممکن است ایراداتی نیز در این مسیر وجود داشته باشد که باید با برنامه های علمی به رفع آنها بپردازیم و در مسیر توسعه روستاها گام برداریم.

وی افزود: ناملایمات طبیعی و تلاطمات اقتصادی زندگی و معاش این افراد را با مشکلاتی مواجه کرده باشد.

رحیمی با بیان اینکه رفع معضل بیکاری نیازمند سرمایه گذاری است، یادآور شد: این سرمایه گذاری از سوی نهادهای پولی و بانکی، تعاونی ها و یا بخش خصوصی تامین می شود که مستلزم ارائه برنامه و طرح های مناسب برای جذب آنها است.

استاندار فارس بیان کرد: در راستای بهره گیری از تجارب و توانمند‌ی‌های گذشته تلاش کردیم جایگاه کشاورزی استان  را با تکیه بر علم و دانش حفظ کنیم.

وی افزود: راه اندازی طرح های آبیاری نوین و همچنین ستاد گلخانه ها از جمله این اقدامات بوده است که توسعه 20 درصدی گلخانه ها را در پی داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.