به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جلسه قاسم مقیمی عضو هیئت رئیسه این شورا نسبت به عدم حضور شهردار شیراز در این جلسه برای پاسخگویی به تذکری که وی در جلسه گذشته مطرح کرده بود معترض شد.
مقیمی تذکر خود را بار دیگر خطاب به شهردار این شهر در زمینه آنچه به کارگیری افراد غیر متخصص و وابسته حزبی نام داد، قرائت کرد.
محمدهادی هاشم پور، معاون مالی شهرداری شیراز که به جای شهردار در این جلسه بود علت حاضر نشدن شهردار شیراز را حضور ضروری وی در جلسه ای دیگر عنوان کرد.

** دستمال، قیصریه و آتش
رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز و عضو هیئت رئیسه این شورا در واکنش به تذکر قاسم مقیمی به شهردار شیراز گفت: به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش نمی کشند.
سولماز دهقانی افزود: اعضای شورای شهر شیراز نباید با هدف به کارگیری نیروهای مدنظر خود در شهرداری شیراز هر هفته به شهردار این شهر در صحن علنی شورا تذکر دهند.
قاسم مقیمی که رفتارش نشان می داد از اظهارات دهقانی برآشفته شده در پاسخ گفت: تنها عضو این شورا که نیرویی برای استخدام و به کارگیری به شهرداری شیراز معرفی نکرده من هستم.
در حالی که میکروفن های این دو عضو شورای شهر شیراز خاموش شد تنش بین آنها بالا گرفت و با وساطت تعدادی دیگر از اعضای این شورا فضا کمی آرام شد.


** به فکر استعفا
عبدالرزاق موسوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز در این جلسه اعلام کرد: در 48 ساعت گذشته به این فکر هستم که آیا با فضایی که بر شورای شهر شیراز حاکم شده در این شورا بمانم و ادامه کار دهم یا اینکه استعفا کنم.
وی افزود: در چنین فضایی که تنش ناشی از سخنان رئیس این شورا در جلسه گذشته بر کل فضای این شورا حاکم شده،باید دستور جلسه ای جداگانه برای بررسی این رویداد از سوی هیئت رئیسه به صحن علنی ارائه می شد اما این اتفاق رخ نداده است.
وی ادامه داد: اکنون بدترین توهین ها در فضای مجازی نسبت به سخنان رئیس شورای شهر شیراز به این شورا می شود.
موسوی اضافه کرد: عدم حضور شهردار شیراز در جلسه امروز توجیه پذیر نیست، مگر شهردار می تواند به دبیرخانه شورا تماس بگیرد و گزارش خود را از دستور کار این شورا خارج کند؟ براساس کدامین قانون این رفتار انجام شده است؟
وی اظهار داشت: اگر قرار است شورای پنجم ادامه پیدا کند یک بار برای همیشه باید به مردم در خصوص همه چیز توضیح دهیم و شان شورا را حفظ کنیم.

** طرح دو فوریتی برای رسیدگی به سخنان رئیس
پس از اندکی آرامش، طرح دوفوریتی از سوی اکثریت اعضای شورای شهر شیراز به هیئت رئیسه این شورا ارائه شد تا به اظهارات رئیس شورای شهر شیراز در جلسه گذشته رسیدگی شود.
با تصویب این طرح دو فوریتی و با رای اکثریت اعضای شورای شهر شیراز، رسیدگی به اظهارات رئیس این شورا به جلسه غیر علنی دیگری در ساعت 17 و سی دقیقه همین روز (چهارشنبه)موکول شد.
جلسه رسیدگی به اظهارات رئیس شورای شهر شیراز حدود 2 ساعت پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران به طول انجامید.
نواب قائدی سخنگوی شورای شهر شیراز بعد از این جلسه غیرعلنی به خبرنگار ایرنا گفت: در این جلسه که در زمینه رسیدگی به اظهارات رئیس شورای شهر شیراز در جلسه چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد مطالبی از سوی اعضا مطرح شد که نتیجه گیری نهایی به جلسه غیرعلنی دیگری که شنبه آینده برگزار خواهد شد موکول شد.
احمدرضا دستغیب رئیس شورای شهر شیراز در جلسه هفته گذشته این شورا ، هنگام جدل با مهدی حاجتی عضو این شورا اظهاراتی مطرح کرد که بعضی آن را توهین به قومیت های مختلف تلقی کردند.
دستغیب گفته بود خدا را شکر که جهاد سازندگی چند تا پل ساخت تا برخی به شهر بیایند.
رئیس شورای شهر شیراز در این باره عذرخواهی رسمی کرد.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.