به گزارش ایرنا، گراب مایر ،یکشنبه در دیدار با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس در شیراز افزود: آشنایی تجار و بازرگانان استان فارس با کشور اتریش برای ما بسیار حائز اهمیت و شایسته است و آن را به فال نیک می گیریم و معتقدیم این آشنایی می تواند سریع تر ظرفیت های اقتصادی دو طرف را شکوفا کند.
وی افزود: شرایطی که امروز در بعد بین المللی برای ایران ایجاد شده به عملکرد طرفین ارتباط ندارد اما این وضعیت، اجرای پروژه های اقتصادی ایران را با مشکل مواجه کرده است.
او اظهار داشت: عمده هدف سفارت اتریش در ایران این است که از فرصت و شرایط موجود بتوانیم استفاده کنیم تا به محض تغییرات مثبت در عرصه بین الملل برای ایران، بدون اتلاف وقت بتوانیم گام های مثبتی را برداریم.
رایزن اقتصادی سفارت اتریش در ایران، مبنای اقتصاد اتریش را صادرات و تبادلات خارجی دانست و اضافه کرد: یکی از فرصت ها در این فضا این است که فرصت های صادراتی ایران را تقویت کنیم چرا که محصولات ایرانی بسیار با کیفیت و در بحث قیمت بسیار قابل رقابت هستند و مشکل عمده صادرات ایران به اروپا عدم آگاهی نسبت به قوانین صادرات از سوی تجار ایرانی است.
گراب مایر گفت: در حوزه گردشگری با توجه به ویژگی های منحصر به فرد استان فارس و مناطق طبیعی اش زمینه خوبی برای همکاری طرفین فراهم است و این شرایط بسیار مورد توجه کشور اتریش است.
وی افزود: برای برقراری ارتباط بین فعالان اقتصادی و بازرگانان دو طرف نیز برنامه ریزی خواهیم داشت و از معرفی شرکت های ایرانی و استان فارس در اتریش استقبال می کنیم و امیدواریم همکاری ما در بخش های مختلف توسعه بیشتری یابد.
اتریش به مرکزیت وین از قطب های اقتصادی اروپا است.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.