به گزارش دریافتی شنبه ایرنا، علی القاصی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه نشست رئیس قوه‌قضائیه با روسای کل دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور که روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه جاری در تهران برگزار شد، درباره آخرین وضعیت پرونده مقصران سیل اخیر شیراز که منجر به جان‌باختن 21 نفر از هموطنان‌ شد، اظهار داشت: در این پرونده فعلاً قرار تامین صادر شده و کارشناسان در حال بررسی هستند.
رئیس کل‌دادگستری استان فارس افزود: متهمان این پرونده فعلاً 2 نفر هستند.
سیل پنجم فروردین ماه دروازه قرآن شیراز شمار زیادی از خودروها را بر روی هم انباشت و موجب کشته شدن 21 نفر و مصدومیت شمار دیگری از هموطنان شد.
پیش از این، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از احضار تعدادی از مقصران احتمالی در حادثه سیل شیراز خبر داد.
القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین 18 فروردین ماه با اشاره به احضار برخی از مسئولان در این استان به دادسرا با هدف بررسی حادثه سیل در شیراز، گفته بود: تحقیقات قضایی از سوی کارشناسان ذی ربط در این زمینه همچنان ادامه دارد.
وی افزوده بود: پرونده این حادثه در دادسرا در حال انجام تحقیقات تکمیلی است و دستگاه قضایی با توجه به مدارک، شواهد و مستندات، بررسی های لازم را انجام می دهد و با هر شخص حقیقی و حقوقی که در حادث شدن این واقعه کوتاهی داشته است با کسب نظر فنی و کارشناسی، برخورد و نتیجه را اعلام خواهد کرد.
وی، با اشاره به این که جاری شدن سیل در شیراز در نقطه ای رخ داد که انتظار آن نمی رفت، افزود: از لحظه وقوع حادثه، مسئولان قضایی این استان با بررسی محل سانحه، خدمت رسانی به حادثه دیدگان در محل دروازه قرآن شیراز و سیل زدگان در محله سعدی را بررسی کرده اند و در بدو وقوع حادثه، شخص دادستان و قاضی ویژه در محل حاضر و بررسی ابعاد مختلف موضوع را در دستور کار قرار دادند.
رئیس شورای قضایی استان فارس ادامه داد: تیم های بازرسی اداره کل بازرسی این استان نیز در این مورد تحقیقاتی را آغاز کرده اند و برای تکمیل اطلاعات و سریع تر شدن روند تحقیقات، مجموعه قضایی را یاری می دهند.
القاصی افزود: هر مسئولی که با اقدامات قابل پیش بینی می توانسته از دامنه و عمق فاجعه بکاهد اما از انجام وظایف خود کوتاهی کرده است، باید پاسخگو باشد.
وی، با تاکید بر اینکه گزارش نهایی و تکمیلی در باره این حادثه تهیه و اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: دستگاه قضایی فارغ از هرگونه جو سازی، این حادثه را بررسی خواهد کرد و انتشار اخبار کذب و دامن زدن به موضوع، تاثیری در تصمیم دستگاه قضایی در برخورد با مقصران واقعی حادثه نخواهد داشت.
6113/ 9104/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.