به گزارش ایرنا دولتعلی نیسان، سه شنبه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در شیراز افزود: کشور ایران و قزاقستان از دیرباز روابط عمیق دوستانه و خوبی با یکدیگر داشته اند و به همین دلیل قزاقستان یک سفارتخانه در تهران و 2 کنسولگری در شمال ایران (گلستان) و جنوب ایران (بندرعباس) دارد.
وی ادامه داد: کشور قزاقستان، موقعیت آب و هوایی سردی دارد و به همین دلیل در بخش کشاورزی و محصولات صیفی نیازمند واردات هستیم که با توجه به قابلیت های کشاورزی استان فارس، می توان صادرات خوبی در این زمینه به قزاقستان صورت گیرد.
او اظهار داشت: نگاه ما به کشوری مانند ایران تنها به یک منطقه معطوف نیست و آمادگی داریم با حضور تجار قزاقستانی ظرفیت های مناطق و استان های مختلف ایران و زمینه های همکاری در ابعاد مختلف را بررسی کنیم.
سرکنسول کشور قزاقزستان در بندرعباس بیان کرد: استان فارس به دلیل برخورداری از توانمندی های فراوان از استان های شناخته شده در جهان است اما با وجود این شهرت و به رغم فعالیت بسیاری از شرکت های مهندسی ایرانی در قزاقستان، مردم قزاقستان شناخت لازم را از این استان ندارند.
دولتعلی نیسان گفت: بخش گردشگری استان فارس بسیار غنی و منحصر به فرد است و سازمان گردشگری قزاقستان و مردم ما بسیار علاقه مند به گسترس روابط و توسعه همکاری های دو جانبه هستند.
وی بیان داشت: توانمندی های پزشکی و توریست درمانی، شرایط آب و هوایی مناسب و چهار فصل فارس نیز از دیگر ظرفیت های این استان است که با توجه به آنها گسترش روابط تجاری و افزایش همکاری ها را به عنوان یک اولویت دنبال خواهیم کرد.
او ادامه داد: اسکله تجاری بندرعباس از ظرفیت های بسیار خوبی است که به ما کمک می کند تا صادرات خود را از راه دریا به خوبی انجام دهیم و تعامل خود را هم با استان فارس گسترش بخشیم.
سرکنسول کشور قزاقزستان در بندرعباس افزود: وجود خطوط ریلی و راه آهن در کشور قزاقستان، ایران و استان فارس نیز می تواند کمک شایانی به گسترس همکاری های اقتصادی طرفین کند.
دولتعلی نیسان بیان کرد: همچنین این آمادگی را داریم که با همکاری اتاق بازرگانی فارس، زمینه سفر هیات های تجاری هر 2 کشور و تاسیس شرکت های مشترک تجاری را فراهم کنیم.
وی گفت: باور داریم که روابط اقتصادی و دوستی قوی 2 کشور باید بیش از پیش محکم و عمیق باشد و ما از تمام برنامه ها در این زمینه استقبال می کنیم.
جمهوری قزاقستان به مرکزیت آستانه در آسیای مرکزی واقع شده است.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.