به گزارش ایرنا محمد کرم اللهی، سه شنبه به مناسبت بیستم فروردین و نخستین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده شهید سعید افشاریان که به عنوان شهید هنرمند شاخص فارس در سال 98 معرفی شده است، افزود:
برای شروع هفته هنر انقلاب اسلامی، پیشنهادهای بسیاری مطرح شد اما از ابتدا تاکید ما بر این بود که این هفته باید با نام شهید و از مکانی متبرک با یاد و خاطره شهید آغاز شود.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس بیان داشت: باید سنت انتخاب شهید هنرمند شاخص سال را از سوی بسیج هنرمندان قدر بدانیم و امیدواریم بتوانیم ارزش‌های ذهنی و فکری شهدا را در فضای تربیتی خویش متبلور کنیم و در جامعه و زندگی فردی، ادامه دهنده سیره شهدا باشیم.
دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: شهدا به فرموده حضرت حق زنده اند و مصداق عند ربهم یرزقونند، آنان اعمال ما را می‌بینند و از آن تاثیر می‌گیرند.
کرم اللهی با بیان اینکه شهدا از حضرت امام حسین (ع) که کشتی نجات و چراغ هدایت بودند، پیروی کردند، گفت: ما نیز در این روزگار پُر تلاطم که با رویدادهای بیرونی و داخلی بسیاری مواجه هستیم برای حفظ حقیقتی که شهدا برایش از جان هزینه دادند، باید آنان را چراغ راه خویش قرار دهیم.
دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس، با بیان اینکه شعار هفته انقلاب اسلامی در سال 98، 'هنر انقلابی و تحقق گام دوم انقلاب اسلامی' است، اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط رهبر معظم انقلاب عنوان شده است، مباحثی مطرح شده که باید با آن مسیر روشن آینده را ترسیم کنیم و برای تحقق هر یک از بخش‌های آن با زبان هنر، در مسیر هنر و با هدف تربیت هنرمندانی آگاه و مفید تلاش کنیم.
بیستم فروردین‌ به مناسبت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و سر آغاز هفته ای به همین نام است که تا روز بیست و ششم فروردین ادامه دارد.
امسال سومین سالی است که هفته هنر انقلاب اسلامی در استان فارس برگزار می شود.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.