به گزارش ایرنا محمدرضا رضایی سه ‌شنبه در جلسه ستاد بحران فرمانداری جهرم گفت: کشور بعد از حدود 20 سال خشکسالی در حال ورود به دوره‌ ترسالی است که این دوره باران‌های سیل ‌آسا دارد.
وی بیان کرد: از این رو در جای‌ جای کشور باید دستگاه‌های متولی و مدیریت بحران، آمادگی کامل برای شرایط جدید و عبور از دوران خشکسالی به ترسالی را داشته باشند.
رضایی اظهار کرد: در سال‌های اخیر تجاوز به حریم رودخانه‌ها صورت گرفته است،رودخانه‌ها لایروبی نشده و ساخت و سازهای غیرقانونی در حاشیه‌ رودخانه‌ها انجام شده از این رو بسیاری از شهرهای ما در سراسر کشور با تهدید سیل مواجه ‌هستند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان داشت: طبیعی است که مسئولان اجرایی و دستگاه قضایی باید در این شرایط برای مدیریت بحران دست به دست هم دهند و کمک کنند، ضمن اینکه برای مقابله با باران‌های سیل‌آسا نیز باید آماده باشیم.
وی ادامه داد: مدیر موفق باید شرایط جدیدی را که بر کشور حاکم شده، بشناسد و هم توان حل آن را داشته باشد.
رضایی اضافه کرد: حادثه‌ای غمبار در شیراز اتفاق افتاد که باعث شد تعدادی از هموطنان ما از بین بروند که این حادثه را هم به خانواده‌های جان‌ باختگان تسلیت عرض می‌کنیم، هم این اتفاق باید زنگ خطری برای تمام شهرها باشد.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت:مدیرانی که در استان‌های شمالی تجربه‌ سیل داشته‌ اند می‌گویند شیراز در مدیریت بحران این حادثه ضعیف عمل کرده است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین از مردم می‌خواهیم که زمانی مسئولین و مدیریت بحران اعلام می‌کنند که شرایط هواشناسی مساعد نیست به سفر نروند.
وی ابراز کرد: مردم نیز به مسئولین کشور در این شرایط کمک بدهند تا کشور باران‌های سیل‌آسا را به خوبی پشت سر بگذارد.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.