به گزارش دریافتی ایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز دوشنبه به نقل از دکتر علی بهادر افزود: در پی شدت گرفتن بارش ها در استان فارس، نشست واکنش سریع در این دانشگاه تشکیل و تصمیم هایی برای احتمال بروز حالت فوق العاده اتخاذ شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مصدومان کنونی ناشی از بروز سیلاب خدمات سلامت دریافت کرده اند با اعلام وضعیت آماده باش مراکز ارائه خدمات سلامت در استان گفت: راهکارهای ارتقای آمادگی در برابر هرگونه آبگرفتگی بیشتر و بروز حوادث بیشتر و پذیرش مصدومان احتمالی اتخاذ شده است.
بهادر با اشاره به اهمیت توسعه تعامل بین بخشی در موارد اینچنینی، به ویژه با استانداری فارس، از مسئولان واحدهای مختلف دانشگاه خواست تا شبکه اطلاع رسانی در مجموعه دانشگاه برای آگاهی از شرایط تمامی واحدها تقویت شود.
وی اضافه کرد: بررسی احتمال آب گرفتگی بیمارستان ها و مراکز مختلف ارائه خدمت، بررسی ظرفیت پذیرش مصدومان احتمالی در بیمارستان ها، ارزیابی امکان جابه جایی تخت های بیمارستانی، به خصوص تخت های ویژه و همفکری در زمینه افزایش امنیت بیمارستان ها در برابر نفوذ سیلاب، از جمله اولویت هایی دانشگاه در شرایط واکنش سریع است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: پیش بینی مکان برای جابه جایی احتمالی تخت های بیمارستانی، تامین تجهیزات کافی برای ارائه خدمت، همچنین حضور و آماده باش نیروهای تاسیسات و دفاتر فنی مراکز زیرمجموعه دانشگاه، از دیگر موارد مورد تاکید است که در شرایط بحرانی و حاد عملیاتی می شود .
بهادر همچنین به همراه معاونان و مسوولان دانشگاه و با هدف بررسی شرایط مراکز درمانی، از بیمارستان نمازی شیراز بازدید کرد.
6113 / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.