عنایت اله رحیمی دوشنبه در بازدید از محل وقوع سیلاب دستورهای لازم برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی شهر شیراز را صادر کرد.
استاندار فارس در حاشیه این بازدید در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود پیش بینی هایی که شده بود اما شدت بارش باران به حدی بود که در زمانی کوتاه آب از سمت تنگ الله اکبر ورودی دروازه قرآن به سمت شهر سرازیر شد و خسارت هایی را به باور آورد.
وی، ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده جان باختگان این حادثه تصریح کرد: آنچه که برای تمام دستگاه ها و نیروهای امدادرسان در اولویت قرار داشت خدمات رسانی سریع و کنترل شرایط با هدف کاهش خسارت ها بود که با وجود شدت و سرعت بارش، با حضور سریع نیروهای امداد رسان این مساله مدیریت شد.
او اظهار داشت: هم اینک نیز نیروها به همراه امکانات در محل حاضر هستند و به ساماندهی کامل شرایط مشغولند.
استاندار فارس گفت: با توجه به لزوم پیش بینی سرپناه برای مسافران نوروزی، با هماهنگی دستگاه های مختلف، تعداد قابل توجهی مدرسه، سالن ورزشی، مساجد و همچنین سالن های نمایشگاه بین المللی برای اسکان مسافران پیش بینی و آماده شدند.
رحیمی افزود: در شرایط فعلی، بهترین کمکی که شهروندان می توانند به آسیب دیدگان و نیروهای امدادرسان کنند ماندن در منزل و پرهیز از ترددهای غیر ضروری در خیابان های شهر است تا نیروها بتوانند به شکل مطلوب تری شرایط را مدیریت کنند.
استاندار فارس تصریح کرد: با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی استان، بارش ها تا پایان فردا (سه شنبه) ادامه خواهد داشت و بنابراین انتظار داریم که شهروندان همکاری لازم را با نیروهای امدادرسان داشته باشند تا خدمات رسانی به آسیب دیدگان با سرعت بیشتری انجام شود.
در همین حال، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: ساعت 11:30 دقیقه امروز دوشنبه بر اثر بارش شدید باران و تگرگ و شکل گیری سیلاب، تعدادی از شهروندان و مسافران نوروزی کشته و مجروح و بیش از 100 دستگاه خودرو گرفتار سیلاب و به شدت با یکدیگر برخورد کرده اند.
سرهنگ کاووس محمدی افزود: این حادثه تاکنون 13 کشته و 20 مصدوم برجای گذاشته است.
6122/ 9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.