در این یادداشت آمده است: بعد از داغ شدن قیمت خودروهای داخلی قول ایران خودرو و سایپا برای فروش فوری خودروهایشان عملی شد.
پیش فروش خودرو بعد از یک روز گرانی غیرمنطقی با قیمت پایین تر از قیمت بازار آزاد، انجام شد. حکایت کاملاً تکراری و نخ نما شده شرکت های خودروسازی است که در طول یکسال اخیر با این ترفند چند بار قیمت ها را افزایش داده و با شرایط پیش فروش با قیمت پایین تر طمع خرید را به جان مردم انداختند.
اما شرکتهای خودروسازی دلیل این کار خود را ترکاندن حباب قیمت ها و کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو می دانند؛ چرا که علت گرانی خودرو را افزایش تقاضا عنوان می کنند و معتقدند با افزایش عرضه، قیمت کاهش می یابد.
مردم هم دست به کار شدند تا حتماً خودرویی ثبت نام کنند، آن هم بدون اینکه واقعاً نیازی به خودرو داشته باشند و صرفا بابت سود وارد صف خرید
خودرو می شوند. آنها امیدوارند خودرو را با قیمت کارخانه خریداری کنند و به قیمت بازار بفروشند. این طمع باعث شد در کمتر از 45 دقیقه پیش فروش پراید 37 میلیونی در تهران، شیراز و اصفهان رکورد بزند و تمام خودروها به فروش برسند.
حال سؤال این است که آیا واقعاً این مردم هستند که توانستند در کسری از زمان این حجم از خودرو پیش فروش شده را خریداری کنند! سؤالی که اغلب مردم بعد از بازی تکراری پیش فروش خودروهای داخلی و خارجی یک جواب مشترک به آن دادند و اینکه باز هم دلالان خریدار این خودروهای پیش فروش شده هستند تا خودرو بازهم براساس نیاز واقعی عرضه نشود.
همچنین بازهم این سؤال مطرح می شود که چرا با وجود گلایه ها نسبت به کیفیت این خودروها، مردم همچنان خریدارند و مشتری پر و پا قرص
پرایدِ پرحاشیه هستند؟
موضوعی که باعث می شود حباب خودرو نه تنها از بین نرود بلکه هر روز بزرگ و بزر گتر شود. موضوعی که به گفته بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز این فروش فوری دم خروسی است برای سرگرم کردن مردم تا دوباره مافیای خودرو بدون انجام تعهدات، قیمت را افزایش و سپس پیشنهاد 5% زیر قیمت بازار را دهند.
هنوز ٢4ساعت از جهش قیمت خودروهای داخلی نگذشته که به بهانه شکستن حباب، فروش نقدی را مطرح می کند. به شعور ملت توهین نکنید. اگر خودرو دارید، پیش فروش های قبلی را تحویل دهید، حبابها می شکند.
منبع: روزنامه سبحان
2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.