فرید اسماعیل زاده سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان بارش ها در سال زراعی جاری تاکنون نیز در استان 190 و هشت دهم میلیمتر بوده که این رقم در مدت مشابه سال زراعی گذشته 40 و هفت دهم میلیمتر بوده است.
او ادامه داد: بر این اساس، میزان بارندگی در سال زراعی امسال نسبت به پارسال 369 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت نیز هفت درصد افزایش داشته است.
سال زراعی جاری از آغاز مهرماه هر سال تا پایان شهریور سال بعد است.
وی درباره میزان بارش های اخیر هم گفت: طی 48 ساعت گذشته( یکشنبه و دوشنبه) نورآباد ممسنی با 99 و یک دهم میلیمتر بیشترین و ایزدخواست با 10 و هفت دهم میلیمتر کمترین میزان بارش باران را داشته اند.
رئیس اداره پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی استان فارس اضافه کرد: طی همین مدت در قیر و کارزین 91 میلیمتر، فیروزآباد 85 میلمیتر، سیپیدان 70 و 2 دهم میلیمتر، شیراز (ایستگاه فرودگاه 34 و 9 دهم میلیمتر و ایستگاه شهرک گلستان 69 میلیمتر) باران باریده است.
اسماعیل زاده اظهار داشت: میانگین بارش باران در استان نیز در بارندگی اخیر 55 و 2 دهم میلیمتر بوده است.
وی گفت: بیشترین میزان بارش برف نیز ظرف 48 ساعت گذشته مربوط به اقلید با 22 سانتیمتر، سپیدان 18 سانتیمتر، بوانات 12 سانتیمتر و صفاشهر نیز 12 بوده است.
رئیس اداره پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی استان فارس گفت: همچنین از روز جمعه شاهد ورود یک سامانه بارشی جدید به استان خواهیم بود که تا شنبه آینده اکثر نقاط استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.