به گزارش خبرنگار ایرنا یدالله رحمانی، پنجشنبه در آیین معارفه فرماندار شهرستان شیراز، بر اتمام طرح های نیمه تمام موجود در استان فارس تاکید و بیان کرد: برای تکمیل 2 هزار و 950 طرح نیمه تمام در این استان حدود 300 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی افزود: به سبب مشکلات اقتصادی موجود، امکان شروع طرح های جدید وجود ندارد و باید برای تکمیل طرح های نیمه تمام یاد شده، تلاش کنیم.
رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت جایگاه شهرستان شیراز اشاره کرد و گفت: 40 درصد جمعیت استان فارس ساکن شیراز هستند و همچنین 47 درصد از مجموع پنج هزار واحد صنعتی این استان در این شهرستان واقع شده است و همین ویژگی ها شیراز را شاخص کرده است.
وی ادامه داد: شیراز ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری تاریخی، طبیعی و مذهبی دارد که استفاده از این ظرفیت ها موقعیت خوبی ایجاد می کند که در حوزه تولید و اشتغال نیز گره گشایی شود و باید این موارد به جد مورد توجه مسئولان این شهرستان قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس اضافه کرد: از فرماندار جدید شهرستان شیراز انتظار می رود که برای پویایی این شهرستان در قالب اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید فعالانه عمل کند.
رحمانی افزود: فرماندار جدید شیراز باید در جذب و جلب سرمایه گذار داخلی و خارجی و تشکیل مستمر کمیته جذب سرمایه گذاری در چارچوب محورهای اقتصاد مقاومتی بکوشد.

**اداره های شیراز به صورت مستقل دیده شوند
فرماندار جدید شهرستان شیراز نیز در این آیین گفت: کلانشهر شیراز با جمعیت حدود یک میلیون و 900 هزار نفر، در حوزه گردشگری و توریسم درمانی از ظرفیت های فراوانی برخوردار است.
محمدرضا امیری افزود: این شهر با وجود داشتن ویژگی های مثبت بیشمار اما با بیماری های کهنه و مزمنی مانند حاشیه نشینی، آسیب‌های اجتماعی و عدم توسعه متوازن خدمات به ویژه در مناطق حاشیه ای و روستاها مواجه است.
او بیان کرد: برای حل این مشکلات ضروری است همه مسئولان با مشارکت شهروندان کمک کنند و این شهرستان را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهند.
فرماندار شهرستان شیراز اظهار داشت: گام نخست در برنامه ریزی های فرمانداری شیراز، تقویت سرمایه اجتماعی است که متاسفانه آسیب دیده است و همچنین بهبود شرایط برای فعالیت هر چه بیشتر تشکل های مردم نهاد نیز در دستور کار این فرمانداری قرار می گیرد.
امیری ادامه داد: اداره های شیراز باید به صورت مستقل دیده شوند و تحت تاثیر اداره های کل که در این شهر مستقر هستند نباشند و مدیران کل نیز باید به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند.
وی اضافه کرد: ذره ای از حقوق مردم کوتاه نخواهم آمد و ملاک عمل فرمانداری شهرستان شیراز، قانون خواهد بود.
اسفندیار احمدی منش، سرپرست پیشین فرمانداری شیراز نیز در این مراسم گفت: در چهل سالگی انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری به وحدت و یکدلی مردم و مسئولان نیازمند هستیم تا بتوانیم مشکلات موجود را حل کنیم.
در این آیین، محمدرضا امیری به عنوان فرماندار شهرستان شیراز معرفی و از خدمات اسفندیار احمدی منش سرپرست پیشین این فرمانداری تقدیر شد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.