به گزارش ایرنا مظاهر بابایی، چهارشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: جهاد دانشگاهی یکی از دستاوردهای انقلاب و
برخاسته از انقلاب فرهنگی است که با رویکردی انقلابی فعالیت می کند.
رئیس خبرگزاری های ایسنا و ایکنا در فارس، با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی در چهار دهه انقلاب تلاش کرده است تا به عنوان الگوی کامل مدیریت فرهنگ اسلامی فعالیت کند، اظهار داشت: بر این اساس در استان فارس در حوزه آموزشی 12 مرکز آموزشی کوتاه مدت فعالیت می کند که سه مرکز در شیراز و 9 مرکز در شهرستان ها فعال هستند.
بابایی ادامه داد: متقاضیان این مراکز دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا هستند، خدمات آن بر اساس نیاز روز ارایه می شود و سالانه 25هزار نفر از این خدمات بهره مند می شوند.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس بیان کرد: برگزاری سمینارها، همایش ها، راه اندازی خبرگزاری بین المللی ایکنا و دیگر مراکز پژوهشی در حوزه آموزشی از جمله دستاورد های این چهار دهه است.
وی اضافه کرد: یکی از فعالیت هایی که این نهاد در قالب برنامه های حوزه پژوهشی و بر اساس نیازسنجی ها مبادرت به انجام آن کرد، طرح عصاره گیری گل های محمدی برای نخستین بار در استان فارس است که از نتایج آن جلوگیری از خروج ارز و خام فروشی این محصول است.
بابایی گفت: همچنین در حوزه سلول درمانی نیز هم اکنون دفتر خون بند ناف با پنج مرکز در استان فارس فعالیت می کند که یکی در مرکز استان و مابقی آن در شهرستان های این استان است.
وی ادامه داد: یکی از حوزه های مهم جهاد دانشگاهی، توسعه فناوری و پژوهش های کابردی است و تا کنون 13هزار و 51پروژه در این حوزه انجام شده و 498 اختراع به ثبت رسیده است و افزون بر این یک هزار و 800 پروژه نیز در دست انجام است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس با اشاره به پژوهشکده رویان، از این مرکز به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای جهاد دانشگاهی نام برد و بیان داشت: راه اندازی پژوهشکده سلامت که در حوزه های مختلف با عنوان پژوهشکده ای بین رشته ای فعالیت می کند، از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
بابایی اضافه کرد: همچنین جهاد دانشگاهی در حوزه های صنعتی، پزشکی و انسانی نمایشگاهی در این مرکز برگزار کرده است که 210 اثر برتر جهاد در آن قابل ملاحظه است.
او گفت: در حوزه برنامه های فرهنگی دهه فجر نیز امسال جشنواره فیلم کودک را در مجموعه عدالت جهاد دانشگاهی با هماهنگی آموزش و پرورش برگزار کرده ایم و سومین جشنواره شهود قدسی که در حوزه تجسمی به ارتباط بین هنر و قرآن می پردازد، سوم اسفند ماه 97 برگزار خواهیم کرد.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.