به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی مرکز اسلامی فاطمیه، تیمور قاسمی این سخنان را در نشست مسئولان کارگروه های دبیرخانه محلی همایش ملی ریحانه النبی (س) با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیان کرد.
وی در این دیدار که با حضور فرماندار شهرستان مُهر برگزار شد، اظهار داشت: همایش ملی ریحانه النبی (س) در 2 سال گذشته در سطحی گسترده ، عالی و فاخر برگزار شده است و به لحاظ علمی برترین های علمی ادبی و پژوهشی کشور در حوزه شعر، داستان و ادبیات در برگزاری این همایش چه در ارسال آثار، چه داوری و اجرا، مشارکت داشته‌اند.
دبیر منطقه ای همایش ملی ریحانه النبی (س) گفت: در بخش قرآن و عترت سطح همایش بسیار بالا بود و برترین های علمی شرکت کردند، مقاله دادند و یا سخنرانی کردند.
رئیس موسسه آموزش عالی پارس گفت: به لحاظ اجرایی معاون رئیس جمهور و برخی وزرای سابق ، استاندار فارس، معاونان مدیران کل و برخی فرمانداران جنوب فارس بوشهر و هرمزگان در این همایش شرکت کردند.
قاسمی با اشاره به تایید و استقبال علما و مراجع از این همایش گفت: همایش ملی ریحانه النبی (س) هر سال با پیام مراجع تقلید و با حضور نمایندگان آنها شروع به کار کرده است.
وی درباره اهداف اصلی این همایش گفت: در مورد دخت گرامی رسول اکرم (س) اقدامات فرهنگی زیاد شده است، اما کار علمی، پژوهشی و ادبی به ندرت صورت گرفته و بیشتر بخش حزن و اندوه و احساسی زندگی ایشان مورد توجه قرار گرفته است.
دبیر منطقه ای همایش ملی ریحانه النبی (س) گفت: در بُعد علمی این همایش و جایزه ادبی ریحانه و کتاب سال ، تنها رویداد در کشور است که به صورت جدی در این خصوص کار می کند.
وی با اشاره به اجرای برنامه های جدید در سومین دوره همایش ریحانه النبی (س) گفت: با هدف پیوند دادن نسل جوان و دانش آموزان با ائمه اطهار و به ویژه حضرت زهرا (س) برای اولین بار همایش دانش آموزی ریحانه النبی با مدیریت ، اجرا و حضور خود دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در سومین دوره برای نخستین بار کتاب سال ریحانه معرفی خواهد شد و پس از آن به صورت سالانه کتاب سال ریحانه نیز از محورهای اصلی این همایش ملی خواهد بود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ابراز داشت: نام شهرستان مُهر یادآور دیانت ، شرافت و مذهب است و و با نام آیت الله مُهری گره خورده است.
سید پیروز موسوی افزود: آیت الله مهری در منطقه خرمشهر و آبادان شناخته شده اند و طبیعی است مردم و مسئولان این شهر با برگزاری همایشی درباره حضرت فاطمه الزهرا (س) برای اعتلای فرهنگ اهل بیت (ع) تلاش کنند.
وی اظهار داشت: ما در منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس تلاش می‌کنیم با استفاده از برخی امکانات موجود به برگزاری بهتر همایش ملی ریحانه النبی کمک کنیم.
شهرستان مُهر در فاصله 330 کیومتری جنوب شیراز قرار دارد.
2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.