به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محی الدین طاهری، چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در قالب این طرح توسعه،
فضای آستان مقدس سید علاءالدین حسین (ع) از سه هکتار به پنج هکتار افزایش می یابد.
وی بیان کرد: طرح توسعه آستان های مقدس احمدی و محمدی (ع) موسوم به طرح 57 هکتاری توسعه با هدف سهولت دسترسی مردم به حرمین مطهر، ساماندهی بافت های فرسوده اطراف این اماکن مقدس و برخورداری هر چه بیشتر از ظرفیت های این اماکن، در سال 89 در شورای عالی شهرسازی به‌ تصویب رسید.
طاهری، با گلایه از جزیره ای عمل کردن در تخصیص بودجه برای اجرای این طرح توسعه، اظهار داشت: بودجه مورد نظر باید در تمام بخش هایی که در قالب این طرح لحاظ شده، تخصیص یابد و با توجه به مشکلاتی که در اطراف این حرمین مطهر به وجود آمده باید در تخصیص اعتبار، رویکردی متفاوت وجود داشته باشد.
تولیت آستان سید علاءالدین حسین (ع) بیان کرد: یکی از اهداف اجرای این طرح توسعه، اتصال آستان های مقدس احمدی و محمدی به یکدیگر است و تولیت های این اماکن مقدس با این اتصال موافق هستند اما دست های پشت پرده تا کنون اجازه اجرایی شدن این طرح را نداده اند.
وی اضافه کرد: دست‌هایی در کار است تا به مردم این گونه القا کنند که تولیت های آستان ها در قالب طرح توسعه به دنبال تخریب آثار ملی ثبت شده در شیراز هستند از این رو با راه‌ اندازی سازمان های مردم نهاد (سمن ها) می کوشند مخالفت خود را با طرح توسعه حرم اعلام کنند.
طاهری تاکید کرد: در طرح 57 هکتاری توسعه حرمین مطهر، خانه هایی که ثبت ملی شده اند به عنوان موزه تغییر کاربری خواهند داد و هیچ گونه تخریبی در آنها صورت نمی گیرد اما مکان هایی که مخروبه و تبدیل به مرکز فساد شده اند دیگر آثار باستانی نیستند و باید به وضعیت آنها رسیدگی شود.
تولیت آستان سید علاءالدین حسین (ع) در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فعالیت رسانه ها با ظرفیت کنونی، یکی از دستاوردهای انقلاب است و باید زمینه فعالیت آنها روز به روز افزایش یابد.
طاهری، با بیان اینکه رسانه‌ها باید مردم را به سمت حقایق سوق دهند، اظهار داشت: رسانه ها ظرف40 سال گذشته همپای انقلاب در حرکت بوده اند و بر این باوریم که حقایق تاریخ از طریق رسانه‌ها حفظ شده و به نسل‌های بعد انتقال می یابد.
طرح توسعه حرم سید علاءالدین حسین (ع) یکی از بخش های طرح 57 هکتاری توسعه حرمین شریفین در سومین حرم اهل بیت(ع) است.
در قالب این طرح، حرم های مطهر احمدبن موسی (ع)، سید میر محمد(ع) و سید علاءالدین حسین(ع) به وسیله صحن های مختلف و در فضایی به وسعت 57 هکتار به هم متصل می شوند که طرح توسعه حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) نیز جزیی از این طرح است.
سیدعلاءالدین حسین(ع) فرزند بلافصل حضرت موسی بن جعفر(ع) و برادر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) است.
ع.پ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.