به گزارش خبرنگار ایرنا محمد ‌بذر افشان، دوشنبه در نشست خبری افزود: در چهار دهه گذشته از طریق اشتغال، نزدیک به 31 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد فارس خودکفا شدند.
وی ادامه داد: در دهه فجر 97 نیز جشن اشتغالزایی و توانمندسازی برای 2 هزار خانوار زیر پوشش این نهاد حمایتی در فارس برگزار می‌شود.
بذرافشان بیان داشت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته اعتبارات 350 میلیون ریالی اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد در سال 98 به 800 میلیون ریال افزایش می یابد.
مدیرکل کمیته امداد استان فارس اضافه کرد: همچنین در چهار دهه گذشته، 36 هزار باب مسکن روستایی و شهری برای مددجویان تحت پوشش این نهاد خریداری و یا احداث و افزون بر این 80 هزار واحد مسکونی مددجویان این کمیته نیز تعمیر و نوسازی شده است.
بذرافشان افزود: یک هزار و 832 واحد مسکونی از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس (اردیبهشت 87) و یک هزار و 380 واحد دیگر از محل اعتبارات تخصیص یافته سفر ریاست جمهوری برای مددجویان این نهاد ساخته شد و در اختیار آنها قرار گرفت.
او گفت: همچنین ساخت یک هزار و 400 واحد مسکونی در سال 97 برای مددجویان این کمیته در نظر گرفته شد که بخشی از آن احداث و تحویل داده شده و تعداد دیگری تا پایان سال جاری به مددجویان واگذار می شود.
مدیرکل کمیته امداد فارس در مورد عملکرد این نهاد در حوزه فرهنگی ظرف 40 سال گذشته، اظهار داشت: در این مدت 732هزار دانش آموز، 6هزار و 840 نفر از مددجویان نخبه و استعدادهای درخشان و همچنین 182هزار و 680نفر دانشجو از کمک‌های تحصیلی این کمیته در این استان بهرمند شدند.
بذرافشان با بیان اینکه، محرومیت مانع شکوفایی استعداد مددجویان این نهاد نشده، گفت: از میان فرزندان خانواده های زیر پوشش کمیته امداد فارس، هم اکنون یک نفر از آنها نماینده مجلس است، بیش از 67 نفر از آنان پزشک هستند و یک هزار نفر به عنوان استاد و مدرس در دانشگاه ها تدریس می کنند.
وی ادامه داد: همچنین شماری از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد فارس در حوزه های هنری، ورزشی، رباتیک و علمی در کشور و حتی آسیا صاحب مقام‌های برتر شده اند.
به گفته بذرافشان، در حال حاضر بیش از 800 نفر از مددجویان این کمیته حافظ قرآن هستند.
مدیر کل کمیته امداد استان فارس به بخش دیگری از فعالیت های این کمیته در چهار دهه گذشته پرداخت و بیان داشت:
در این مدت، 96 هزار و 888 نو عروس و 19هزار و 148داماد و همچنین یک هزار و 821 بانوی مددجو برای ازدواج مجدد از کمک هزینه تامین جهیزیه و ازدواج بهرمند شدند.
بذرافشان ادامه داد: در مجموع ظرف چهل سال گذشته، بیش از 860 میلیارد ریال برای تامین جهیزیه مددجویان هزینه شده است.
وی گفت: همچنین در مدت یاد شده، 27 هزار و 841 نفر از مددجویان این نهاد در فارس به مشهد مقدس اعزام شدند.
بذرافشان افزود: در دهه فجر امسال نیز یک هزار و 400 نفر از مددجویان کمیته امداد فارس به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام می شوند.
او بیان کرد: نخستین گروه از این مددجویان که شامل 600 نفر است، نهم بهمن ماه 97 به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف می شوند و مابقی آنها تا پایان دهه فجر به این سفر زیارتی اعزام خواهند شد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.