علیرضا میر سپاسی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر شاهد ثبات در وضع قوانین هم در حوزه بین المللی و هم در قوانین داخلی باشیم واحدهای تولیدی حتی بدون کمک دستگاه های دولتی نیز می توانند به صادرات و افزایش تولیدات اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت سیمان لار ادامه داد: استان فارس بزرگترین سهم در صادرات سیمان سفید را به کشور عراق داشت اما شاهد هستیم که با وضع قوانین جدید در کشور عراق سهم این بازار از تولید کنندگان استان فارسی گرفته شد.
وی درباره کشورهای هدف صادرات استان فارس نیز گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس کشورهای مقصد صادراتی کارخانه های این استان است و این درحالی است که این شرکت ها برنامه ای برای صادرات به کشور های اروپا و امریکای جنوبی ندارند.
این فعال حوزه صنعت و معدن فارس با بیان این که واحدهای اقتصادی موانع جدی فراروی خود برای توسعه صادرات دارند، اظهار داشت: اگر به دنبال ایجاد بازار های جدید باشیم مشکل جدیدی در انتظار شرکت ها است و نقل و انتقال مالی مشکلی است که گریبان فعالان اقتصادی را خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت سیمان لار با تاکید بر ضرورت بسترسازی افزایش ظرفیت تولید در داخل کشور ، گفت: در بازار داخلی نیز اگر رکود در حوزه عمران و ساختمان از بین برود بازار های داخلی بخش قابل توجه ای از درآمد های مجموعه های تولید کننده را پوشش می دهند.
ع.پ/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.