به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید شیعیان این سخنان را در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز بیان کرد.
بنا بر گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس، آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار ضمن برشمردن مفاخر فقهی و علمی شهر شیراز و استان فارس گفت: طی سالها و قرن‌های گذشته این دیار مهد پرورش فقها و مفاخر علمی فراوانی بوده است که بسیاری از آنها نیز ناشناخته و گمنام مانده‌اند؛ اما تالیفات ارزشمندی از آنها به یادگار مانده و دارای جایگاه علمی و فقهی رفیعی بوده‌اند.
نماینده ولی فقیه در فارس نیز در این دیدار که در قم صورت گرفت، ضمن ارائه گزارش و توضیحاتی از وضعیت حوزه‌ علمیه شیراز اظهار داشت: در شهر شیراز ظرفیت‌های علمی و فقهی فراوانی در حوزه‌های علمیه وجود دارد که می‌تواند منشاء اثر و تحولات بسیاری باشد اما زیرساخت‌های حوزوی موجود، پاسخگوی نیاز و ظرفیت بالقوه فعلی نبوده و باید تقویت و توسعه یابد.
آیت الله لطف الله دژکام افزود: با اتفاق نظر و هم‌افزایی مناسب میان حوزه‌های علمیه و استفاده صحیح از ظرفیت‌های موجود، می‌توان تحولات عظیم معنوی و فرهنگی در سطح جامعه ایجاد کرد که برای تحقق این امر، باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.