به گزارش ایرنا محمد رضا رضایی کوچی، پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در شیراز افزود: اگر چه ظرف سال های اخیر اقداماتی در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای انجام گرفته اما با وجود این کوشش ها با میانگین جهانی فاصله داریم.
وی ادامه داد: عمل بالای ناوگان حمل و نقل جاده ای باعث شده که مصرف انرژی برای جا به جایی کالا بیشتر شود.

** از ظرفیت های حوزه حمل و نقل کشور به خوبی بهره نگرفتیم
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به امتیازات خاص کشورمان در حوزه حمل و نقل هوایی، زمینی، ریلی و دریایی گفت: با وجود برخورداری از این ظرفیت ها نتوانسته ایم آنگونه که باید از آنها بهره گیریم.
رضایی کوچی ادامه داد: امروز کشورهای پیشرفته دنیا موفقیت های خود را مدیون سیستم حمل و نقل کارآمد و گسترده هستند و کشورهایی که به پیشرفت هایی دست یافته اند به حوزه حمل و نقل توجه ویژه داشته اند.
وی ادامه داد: بی شک هرچه در حوزه حمل و نقل سرمایه گذاری انجام شود، روند توسعه با شتاب بیشتری طی خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایران از امکان حمل و نقل هوایی، زمینی، ریلی و دریایی برخوردار است و این یک امتیاز خاص است که شاید همه کشورهای دنیا تمام آن را ندارند.
رضایی کوچی افزود: ایران کشوری بسیار پهناور است و با 15کشور با 400 میلیون نفر جمعیت همسایه است که این کشورها برای تامین نیازشان از سایر کشورها باید از مسیر ایران عبور کنند.
وی ادامه داد: ایران در مسیر ترانزیت های بین المللی اروپا، هند، چین و خاور دور و نزدیک قرار دارد که این یک ظرفیت ارزشمند است و و افزون بر این جاده های کشورمان برای جا به جایی کالا دارای امنیت کامل است.
این نماینده مجلس بیان کرد: متاسفانه کشورهای همسایه ما از جمله افغانستان، ترکمنستان و آذربایجان در حال هدایت مسیر کریدورهای بین المللی به سمت خودشان هستند و ما در حال محروم کردن خودمان از این ظرفیت هستیم.
رضایی کوچی اظهار داشت: بهره مندی از این ظرفیت، نیاز به یک اراده قوی در مجلس و دولت دارد و همه ارکان نظام باید قدر این ظرفیت را به خوبی بشناسند و همچنین سفرای ما در دیگر کشورها باید با ارتباطات و رایزنی های سیاسی، زمینه جا به جایی کالا از طریق کشورمان را فراهم کنند.
او ادامه داد: اگر ما این کریدورها را اجرایی کنیم، امنیت کشورمان و قدرت چانه زنی ایران در صحنه های بین المللی نیز تقویت می شود اما این فرصت ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

**جاده های ایران روزانه 45 قربانی می گیرد
رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به کشته شدن روزانه 45 نفر در حوادث جاده ای کشور گفت: افزون بر این به طور میانگین روزانه 800 نفر در این حوادث دچار مصدومیت و معلولیت می شوند.
رضایی کوچی گفت: اگر انتظار کاهش تصادفات و خسارت های ناشی از آن را داریم، راهداران می توانند در این زمینه کمک کنند اما این امر مستلزم این است که به مسایل رفاهی، حقوق و سختی کار آنها توجه بیشتری شود.
بیست و ششم آذر به عنوان روز حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده که سرآغاز هفته ای به همین نام است که تا دوم دی ماه ادامه دارد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.