به گزارش ایرنا مجتبی زوربخش، چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم افزایی با پلیس راهور و انجام بازدیدهای کارشناسی به همراه دست اندرکاران این نهاد، یکی از عوامل کاهش تصادفات رانندگی در شهر شیراز است.
وی گفت: در هفت ماه سال جاری، 28 نشست و بیش از 70 بازدید در سطوح مدیریتی و کارشناسی مشترک بین شهرداری شیراز و پلیس راهور برگزار شد تا به طور دقیق مسایل و معضلات حوزه ترافیک شهری بررسی و برای حل آن برنامه ریزی و پیگیری های لازم انجام شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز افزود: هم اینک بیش از 170نقطه حادثه خیز در این شهر شناسایی شده که 83 مورد آن ظرف هفت ماه گذشته رفع و نقاط باقی مانده براساس اولویت و به تدریج تا پایان سال 97 اصلاح می شود.
زوربخش، با تاکید بر لزوم آموزش فرهنگ ترافیک به شهروندان، گفت: همزمان با اجرای طرح های هندسی ایمن سازی و اصلاح معابر و آموزش فرهنگ ترافیک به شهروندان، باید تمام دستگاه های متولی و سازمان های مردم نهاد عزمی همگانی برای تغییر سبک زندگی داشته باشند.
وی ادامه داد: در توسعه شهر باید محور تمام فعالیت ها و اقدامات، انسان باشد، امروز نگاه دنیا به حمل و نقل، نگاهی مبتنی بر توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی برای بهره گیری حداکثری از وسایل حمل و نقل عمومی در سفرهای درون شهری و کاهش استفاده از خودروهای شخصی با توسعه خطوط مترو، پیاده روها، مسیرهای ویژه دوچرخه، خودروهای برقی کوچک، تراموا و اتوبوس برقی است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.