به گزارش ایرنا محمد هادی امین ناجی، چهارشنبه در چهارمین پیش همایش تبیین اندیشه دفاعی حضرت آیت الله خامنه ای در شیراز افزود: نباید بررسی اندیشه های معظم له به عرصه دفاعی محدود شود و بی شک تبیین اندیشه ها و جایگاه ایشان توسط پژوهشگران و دانشگاهیان به تحقق تمدن نوین اسلامی کمک خواهد کرد.
وی، با اشاره به برگزاری همایش تبیین اندیشه دفاعی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: یکی از موضوع های کلیدی که از ماه ها قبل به طور مشترک در دستور کار مجموعه های دانشگاهی و پژوهشی و مجموعه های اجرایی قرار گرفته برگزاری این همایش در آذرماه 97است که از مجموع هشت پیش همایش آن تاکنون چهار پیش همایش برگزار شده است.
او اظهار داشت: این پیش همایش که امروز (سه شنبه) شاهد برگزاری آن هستیم، توسط دانشگاه پیام نور و با بهره گیری از امکانات راهبردی در فضای مجازی به طور مستقیم و زنده در مراکز دانشگاه پیام نور تمام مراکز استان های کشور در حال پخش است.
امین ناجی گفت: وقتی بحث دفاع مطرح می شود این موضوع ما را به سمت یک نکته کلیدی در اندیشه های والای امام راحل و رهبر معظم انقلاب هدایت می کند و آن نکته کلیدی، دفاع است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور بیان کرد: وقتی صحبت از دفاع می شود، مقدمه آن داشتن جایگاه و پایگاه صلح است، یعنی مبنای اصلی ما جنگ نیست بلکه مبنای اصلی ما صلح و آرامش است که در مواضع مختلفی از فرمایش رهبر فرزانه انقلاب به خوبی قابل مشاهده است.
وی، با اشاره به اینکه مبانی کلام رهبری در مبادی قرآن و عترت بسیار دیده می شود، اظهار داشت: برای بررسی اندیشه های یک نظریه پرداز، یک تئوریسین و یک مقام استراتژیک، نیازمند تبیین مبانی اصول و قواعد آن اندیشه هستیم.
امین ناجی ادامه داد: موضوع عرصه دفاعی فقط دفاع امنیتی و تسلیحاتی نیست بلکه در پیش نشست های دیگر و فراخوان مقاله ها، دفاع های هوشمند مباحث زیست محیطی و موارد دیگر هم مطرح و قابل بحث است.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.