به گزارش ایرنا ، کتر عبدالرسول طالعی چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود:برخی تغییرات در جامعه از جمله تغییر در سبک زندگی می‌تواند روند ابتلا به سرطان را افزایش دهد بر همین اساس می‌توان گفت در دهه های اخیر سبک زندگی اغلب افراد در جامعه به سمت ابتلا به سرطان رفته است.
وی گفت: مصرف بی رویه فست فودها، استفاده بی رویه از شیرینی و غذاهای آماده، افزایش چاقی به دلیل کاهش تحرک و عادت کردن به زندگی ماشینی از جمله مواردی است که ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.
وی ابتلا به سرطان پستان در بانوان و سرطان پروستات در مردان را شایع ترین انواع سرطان دانست و گفت: سرطان پستان و دهانه رحم در زنان از جمله موارد شایع مبتلایان سرطان است که نیاز به پیشگیری و کنترل دائم دارد.
این متخصص سرطان ‌شناسی با بیان اینکه سلول های سرطانی خود به خود از بین نمی روند و مداوا نمی شوند گفت: درمان سرطان نیاز به انواع جراحی رادیوتراپی و شیمی درمانی دارد و کسانی که فکر می کنند با مداخلات جراحی، سرطان به سایر نقاط بدن گسترش پیدا می کند برداشت صحیحی از این موضوع ندارند.
طالعی با بیان اینکه 15 میلیون مورد جدید سرطان در جهان کشف شده است گفت 80 درصد از این افراد حداقل نیاز به یک عمل جراحی برای درمان سرطان دارند.
وی همچنین گفت: سال گذشته در مرکز جراحی سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز یک هزار و 200 بیمار مبتلا به سرطان مورد عمل جراحی قرار گرفتند.
طالعی افزود:هر چند تلاش‌های فراوانی برای تأمین داروهای مبتلایان سرطان انجام شده است اما تداوم تحریم ها دسترسی به داروهای بیماران سرطانی را با مشکل مواجه کرده است.
این استاد پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: نخستین کنفرانس جراحی سرطان در شیراز با حضور 12 مهمان برجسته خارجی از کشورهای استرالیا، فرانسه، ژاپن، سوئد، ایتالیا، آمریکا، ترکیه و عمان همچنین استادان برجسته داخلی هفتم تا نهم آذر ماه در شیراز برگزار می شود.
دبیر اجرایی این کنگره نیز اظهار داشت: در این کنگره علمی 400 متخصص سرطان شناسی و استادان و پژوهشگران در رشته‌های آنکولوژی و رادیوتراپی و رادیولوژی تازه های علمی را بررسی می کنند.
دکتر مجید اکرمی اظهار داشت:بررسی مواردی از سرطان پستان، معده، پروستات و تومورهای بدخیم بافت نرم در این کنگره دو روزه از سوی پژوهشگران ارائه می شود.
اکرمی با بیان اینکه در سال گذشته 900 مورد بیماری سرطان سینه در شیراز مورد عمل جراحی قرار گرفتند گفت: این بیماران عمدتاً از استان های هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد ،خوزستان و استان های همجوار بودند.
دکتر صدیقه طهماسبی دبیر علمی این کنگره و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تاکید بر اینکه همه بانوان باید پیرامون سرطان پستان و سرطان دهانه رحم اقدامات پیشگیرانه انجام دهند گفت: این اقدامات با انجام آزمایش های ساده انجام می‌شود و می‌تواند از بروز بیماری‌های حاد جلوگیری کند.
وی اضافه کرد: 140 مقاله به کنفرانس جراحی سرطان در شیراز رسیده است و 88 مقاله در این کنفرانس ارائه خواهد شد ضمن آنکه شرکت کنندگان از سخنرانی های علمی استادان نیز بهره‌ مند خواهند بود.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.