صفر محمد ساریخانی چهارشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا ، اظهار داشت: تیم موسسه اعتباری نور فارس از فرصتی که فدراسیون برای حضور در لیگ برتر در اختیارش گذاشت نتوانست استفاده کند و لیگ برتر را از دست داد.
وی اضافه کرد: تیم موسسه اعتباری نور فارس که تا پیش از بازی مقابل دهیاری محمدآباد گرگان با سه باخت از دور مقدماتی حذف شده بود برابر این تیم در حالی که 52 بر 25 از حریف خود عقب و تنها کمتر از هفت دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود با اعتراض مربی این تیم بازی را متوقف و سپس زمین مسابقه را ترک کرد.
ساریخانی ادامه داد: برابر قانون تیمی که یک بازی را ترک کند از جدول مسابقات حذف خواهد شد و از آنجا که این امر، به هم ریختن جدول مسابقات را موجب می شود، لذا کمیته انضباطی فدراسیون در این زمینه تصمیمات جدی تری را خواهد گرفت.
رئیس کمیته داوران فدراسیون ادامه داد: اسکندری، مربی تیم فارس از قوانین اطلاع نداشت و گر نه هیچ گاه زمین بازی را ترک نمی کرد و باید به بازی ادامه می داد و در بازی آخر مقابل استقلال رامهرمز هم شرکت می کرد شاید به یک پیروزی در این رقابت ها دست می یافت.
وی افزود: تیم فارس در این دوره از رقابت ها کارنامه ضعیفی داشت و بهتر بود که با تیم قوی تری روانه این بازی ها می شد و از فرصتی که فدراسیون برای حضور در لیگ برتر داده بود نهایت بهره را می بردند.
ساریخانی اضافه کرد: متاسفانه برخی از مربیان زمانی که تیمشان برنده می شود می گویند داوری بسیار خوب بود اما زمانی که بازنده می شوند همه چیز را به گردن داور می اندازند.
به گزارش ایرنا، تیم موسسه اعتباری نور فارس در مرحله مقدماتی سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برترکبدی مردان کشور که 24 تا 26 آبان 97 در شهر کبودرآهنگ همدان برگزار شد، نتایج بسیار ضعیفی کسب کرد و سهمیه لیگ برتری را از دست داد.
این تیم ابتدا برابر رعد پدافند سیستان 71 بر 23 شکست خورد و سپس مقابل الوار گرمسیری اندیمشک 59 بر 21 بازی را واگذار کرد ، برابر میثم کاغذ دولت آباد اصفهان52 بر 41 مغلوب شد و از تیم دهیاری محمد آباد گرگان هم 52 بر 25 شکست خورد و آخرین بازی این تیم هم در این مرحله که حاضر نشد با نتیجه 10 بر صفر به سود استقلال رامهرمز اعلام شد تا فارسی ها هم نتیجه را واگذار کنند و هم اخلاق که منجر به ترک زمین و حذف از لیگ برتر شدند.
کبدی یا همان زو یک بازی ایرانی و اصیل و منشا آن بازی های بومی و محلی است این بازی نیاز به قدرت و مهارت داشته و کاملا ساده و کم هزینه است.
کبدی یک بازی بیرون سالنی و سالنی پر تحرک و ترکیبی از کشتی و راگبی است، برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی، به مهارت، انعطاف پذیری، چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرات نیاز است.
در استان فارس هم این رشته بیش از 10 سال است راه اندازی شده طی این سال ها تنها یک ورزشکار در سطح ملی بنام سعیده جعفری داشته است که قهرمان بازی های آسیایی 2018 جاکارتا شد و دیگر هیچ ورزشکاری را در سطح ملی نتوانسته اند پرورش دهند از این رو نیاز به تحول اساسی در هیات دارد که رئیس آن از داوران و کاراته کاهای قدیمی فارس است و هیچ سنخیتی با ورزش کبدی ندارد.
7368 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.