روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در گزارش روز سه شنبه خود به نقل از علی جواهری افزود:
مساحت تحت پوشش این طرح چهار هزار و 700 هکتار و هدف از اجرای آن، کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی تل میشی، مقابله با فرسایش خاک، حفظ پوشش گیاهی منطقه و کمک به تامین آب سفره های زیرزمینی است.
وی افزود: همچنین، جلوگیری از هدر رفت روان آب های سطحی، ذخیره سازی این آب ها برای استفاده در ماه های خشک سال، پیشگیری از وقوع سیلاب و خسارت به مناطق شهری و روستایی، تغذیه آب های زیر زمینی مناطق اطراف بخش رونیز استهبان، احیا و افزایش پوشش گیاهی از دیگر اهداف اجرای این طرح به شمار می آید.
جواهری، حجم عملیات اجرایی حوزه تل (تنگ) میشی استهبان را شامل چهار هزار و 500 متر مکعب عملیات سنگی-ملاتی، 14 هزار و 952 متر مکعب حجم عملیات خاکی عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح سالانه 50 هزار متر مکعب روان آب قابل استحصال است.
او گفت: شهرستان استهبان از جمله مناطق اولویت دار در اجرای طرح های آبخیزداری این استان است زیرا اجرای این گونه طرح ها افزون بر تغذیه چاه های کشاورزی روستاهای اطراف، موجب رونق اقتصاد باغی و کشاورزی این شهرستان نیز خواهد شد.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با تاکید بر نقش موثر مشارکت مردم در روند اجرای طرح های منابع طبیعی در این استان، بیان داشت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات بیشتر در حوزه های آبخیزداری شهرستان استهبان شاهد اجرای هر چه بیشتر طرح های زیر بنایی و به تبع آن کاهش اثرات تخریبی بلایای طبیعی در این منطقه باشیم.
شهرستان استهبان که در فاصله 160 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد، دارای حدود 55 هزار هکتار جنگل، 100 هزار هکتار مرتع مشجر و سه حوزه آبخیزداری بزرگ است.
9653 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.