به گزارش ایرنا، جشن تجلیل از قهرمانان و مدال آوران جامعه هدف بهزیستی فارس به مناسبت هفته گرامی داشت پاراالمپیک یکشنبه 29مهرماه در ورزشگاه امام علی (ع) برگزار شد.
سید مرتضی موسوی در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه چنین مناسبت هایی فرصتی برای درک توانمندی های معلولان است گفت: با تجربیاتی که طی یک سال گذشته در زمینه ورزش معلولان و جانبازان کسب کرده ایم، قادر به شناسایی نقاط ضعف و قوت شده ایم و امیدواریم بتوانیم برنامه ریزی بهتری برای حضور موثرتر آنان در عرصه های بین المللی در آینده داشته باشیم.
وی عنوان کرد: سازمان بهزیستی با عنوان متولی خدمات توانسازی و توانبخشی معلولین، برای تحقق توانایی های آنان بهترین راهبرد را برگزیده است که همان پرداختن و توجه به حضور معلولان در عرصه های ورزشی است.
مدیر کل بهزیستی فارس بیان کرد:معلولان و جانبازان نتیجه های بسیار خوبی در این دوره از مسابقات آسیایی گرفته اند؛ به گونه ای که تاکنون در هیچ یک از دوره های مسابقات ورزشی سابقه نداشته است.
وی با بیان اینکه 124هزار معلول در استان فارس وجود داردافزود: تعداد بسیاری از این جامعه را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند که در درجه نخست باید برای سلامت جسم و روان آن ها ورزش های عمومی را رونق دهیم تا شاهد ارتقای اعتماد به نفس و مشارکت اجتماعی آنان باشیم.
موسوی ادامه داد: در گام بعد باید با استعدادیابی و نخبه پروری زمینه را برای افراد مستعد قهرمانی هموار کنیم و این موضوع میسر نمی شود جز با برنامه های بیشتر و ارتقای سطح توانمندی آن ها.
مدیر کل بهزیستی فارس با اشاره به اینکه طی سال های گذشته بیشتر ورزشگاه ها برای استفاده معلولان مناسب سازی شده است، بیان داشت: اداره کل بهزیستی فارس در سال 95 اولین زمین چمن استاندارد را برای بازی های فوتبال نابینایان و کم بینایان در شهر شیراز با مجموعه خوابگاهی راه اندازی کرد که برای همه گروه ها قابل استفاده است.
موسوی با بیان اینکه در عرصه های دیگر ورزشی نیز تفاهم و همدلی و همکاری مطلوبی بین سازمان بهزیستی، اداره کل ورزش و جوانان، بنیاد شهید انقلاب اسلامی و آموزش و پرورش استثنایی استان وجود دارد، ابراز امیدواری کرد هر چه بهتر و بیشتر بتوان زمینه حضور معلولان را در ورزش فراهم کرد.
وی افزود: یکی از اهداف والای انقلاب اسلامی عدالت اجتماعی بوده است و این موضوع چیزی جز برابری فرصت ها برای کسانی نیست که دچار محدودیت هستند.
مدیرکل بهزیستی فارس توانمند سازی واقعی را مترادف حضور معلولان در عرصه های ورزشی و مدال آوری دانست و از خیران و شرکت های بخش خصوصی درخواست کرد برای حمایت از ورزشکاران معلول وارد میدان شوند.
24 تا30 مهرماه هفته گرامی داشت پاراالمپیک نامگذاری شده است.
ورزشکاران جانباز، معلول و نابینای شرکت کننده از استان فارس در سومین دوره رقابت های پاراآسیایی 2018 جاکارتا، با کسب 12 مدال رنگارنگ کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشتند.
دستاورد ورزشکاران این استان در این رقابت ها که با 13ورزشکار شرکت کرده بودند، پنج نشان طلا، پنج نقره و 2 برنز بود که در مقایسه با دومین دوره این بازی ها ( 2014 اینچئون کره جنوبی )که استان فارس با 20 ورزشکار و کسب هشت مدال طلا، یک نقره و سه برنز شرکت کرده بود، رکورد بسیار خوبی به شمار می رود.
سومین دوره بازی های پارا آسیایی چهاردهم مهر 97 لغایت بیست و یکم همین ماه در شهر جاکارتا پایتخت کشوراندونزی برگزار شد.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.