به گزارش ایرنا قاسم مقیمی، یکشنبه در نشست کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: ارایه گزارش شهرداری شیراز در مورد مسایل محیط زیستی بام شیراز در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.
وی، با اشاره به واگذاری زمین در ارتفاعات شیراز برای ایجاد دکل‌های مخابراتی، اظهار داشت: احداث جاده برای ایجاد دکل مخابرات، امری ضروری است، باید با هدف جلوگیری از ایجاد خسارت به محیط زیست، کانال مشترکی ایجاد شود تا همه بتوانند از آن استفاده کنند و در پی آن کمترین خسارت به منابع طبیعی وارد شود.
مقیمی ادامه داد: با توجه به این موضوع، با رویکرد بررسی همه نیازهای منطقه و مطالعه دقیق آن، مقرر شد نتایج حاصله از پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد مشاور طرح با سازمان های ذی ربط به کمیسیون سلامت و محیط زیست ارایه شود.
وی گفت: برای جلوگیری از هرگونه خسارت غیر قابل جبران به ارتفاعات به عنوان میراث طبیعی و ثروت ملی باید طرح جامع فضای سبز با حضور متخصصان و بهره برداران در زمینه های مختلف تعریف شود.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، همچنین بر ضرورت بکارگیری متخصصان بومی در ارایه طرح های جامع شهری در همه حوزه ها تاکید و بیان کرد: با توجه به اینکه متخصصان بومی از همه جوانب بر شهر واقف هستند و شناخت بیشتری نسبت به قابلیت های آن دارند باید در طراحی های جامع از ظرفیت ها، تجربیات و توان آنها بهره گرفت.
مقیمی افزود: دالان هوای شیراز از سمت غرب این شهر است که سبب معتدل شدن هوای این منطقه می شود که در صورت ساختمان سازی این مسیر مسدود خواهد شد از این رو باید از برج سازی در این محور جلوگیری شود.
او گفت: محیط زیست، میراث طبیعی شهر است که باید همگان در حفظ آن بکوشیم تا بتوان شرایط زیست پذیری این شهر را برای نسل های آینده ارتقا داد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.