به گزارش ایرنا عنایت الله رحیمی، جمعه در کارگروه تنظیم ساختار سازمانی معاونت های عمرانی استانداری های کشور که با حضور معاونان امور عمرانی استانداری های ایلام، اصفهان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد و سمنان در شیراز برگزار شد، افزود: عملکرد این معاونت در استان ها کاملا مشهود و قابل اندازه گیری است و زیربناهای لازم برای توسعه را این مجموعه ها فراهم می کنند.
وی ادامه داد: حوزه معاونت امور عمرانی با هم افزایی که بین دستگاه های اجرایی ایجاد می کنند و با تعریف، سیاستگذاری، هدایت، نظارت و کنترلی که بر این دستگاه ها می توانند داشته باشند، روند توسعه استان ها را شتاب خواهند بخشید.
او بیان کرد: بر همین اساس در کارگروه تنظیم ساختار سازمانی معاونت امور عمرانی می توان این حوزه را در 2 قالب ساختار درون سازمانی و موضوع جایگاه حوزه های معاونت عمرانی مورد بررسی قرار دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: بدون تردید توسعه استان ها از مسیر این معاونت عبور می کند و فعالیت این مجموعه می تواند روند توسعه استان ها را تسهیل کند.
رحیمی گفت: این جایگاه ضمن اینکه عملا وجود دارد اما در درج مستندات و جایگاه های قانونی در بسیاری مقاطع دیده نشده در حالی که بیشترین مکاتباتی که در استانداری ها صورت می گیرد مربوط به این حوزه است.
وی اظهار داشت: استدلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی این است که هر دستگاهی در شورای برنامه ریزی باید یک رای داشته باشد در حالی که ما معقدیم حوزه معاونت امور عمرانی هم یک دستگاه بین بخشی و هم فرابخشی است.
رحیمی ادامه داد: اگر چه ما مسئولیت کارگروه ها کمیته هایی را در شورای برنامه ریزی و توسعه استان بر عهده داریم و نظر ما نیز در شورای برنامه ریزی اعمال می شود اما متاسفانه جایگاه مکتوبی برای ما وجود ندارد که ضرورت دارد این جایگاه ایجاد شود و معاون عمرانی هم در شورای برنامه ریزی صاحب رای باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: همچنین بر این باوریم که جانشین استاندار در زمان عدم حضور وی در شورای برنامه ریزی، باید معاونان امور عمرانی باشند چرا که اکثر تصمیم ها و مصوبات این شورا مربوط به حوزه عمرانی است.
او گفت: بنابراین باید پذیرفت که حوزه معاونت امور عمرانی یکی از تاثیرگذارترین حوزه ها در توسعه و پیشرفت استان ها و کشور است که وظیفه سیاست گذاری، هدایت، نظارت و کنترل پروژه های عمرانی و تصمیم گیری ها در مورد طرح های توسعه ای شهری و روستایی را بر عهده دارد و هماهنگ کننده و ناظر بر مسایل ساخت و ساز در استان ها نیز هست.
رحیمی ادامه داد: حجم کار در این حوزه به اندازه ای بالاست که شاید فرصت تفکر کمتر باقی می ماند و بیشتر به تصمیم گیری ها و امور اجرایی پرداخته می شود.
وی، با اشاره به نشست کارگروه تنظیم ساختار سازمانی معاونت های امور عمرانی استانداری ها،گفت: این نشست فرصتی را ایجاد کرده که ایرادهای وارده به کارها، ساختار، تشکیلات و وظایف محوله و نبود اختیارات را احصا کنیم و همچنین هم افزایی که می تواند منجر به شدت یا ضعف جریان توسعه و پیشرفت استان ها شود را شناسایی کرده و مورد تحقیق و تفحص قرار دهیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان کرد: در قالب همین کارگروه می توانیم پیشنهادهایی را نیز برای اصلاح به مجموعه وزارت کشور و سطوح ملی ارایه دهیم و روند اجرایی شدن آنها را نیز پیگیری کنیم.
رحیمی افزود: وظایف معاونان امور عمرانی استانداری آنچنان گسترده و حجیم است که بی شک این میزان وظایف واگذار شده نیازمند اختیارات لازم نیز هست تا در این چارچوب بتوانیم حرکت رو به جلو و رو به رشدی برای کشور و استان ها داشته باشیم.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.