به گزارش ایرنا، علی لاریجانی دوشنبه در دومین روز سفر خود به استان فارس در آیین تجلیل از 260 حافظ قرآن که با عنوان جشنواره جبرئیل امین در شهرستان استهبان برگزار شد، افزود: اگر به دنبال سامان یافتن اقتصاد و سیاست کشور هستیم باید ابتدا فرهنگ دینی مردم و کشور درست شود.
وی ادامه داد: بی شک یک جامعه دینی، راه سیاسی و اقتصادی را هم درست طی می کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشورهای بسیاری هستند که منابع فراوان نفت و گاز در اختیار دارند اما مناسبات مردم آن کشورها مناسبات دینی نیست و اختلاف طبقاتی و ظلم در آنجا وجود دارد.
لاریجانی افزود: البته در جامعه ما هم چنین چیزهایی هست و همه وجوه ما پس از انقلاب درست نشده اما اگر فرهنگ که زیربنای بسیاری از امور است، درست شود شرایط هم بهتر خواهد شد و برای تحقق این مهم، هم حاکمان و هم مردم وظایفی بر عهده دارند.
رئیس مجلس شورای اسلامی، فعالیت های فرهنگی مردمی را ثمربخش تر از فعالیت های بخشنامه ای دانست و گفت: کسانی که می خواهند با بخشنامه و دستور، کار بزرگی را انجام دهند، بدون تردید تاثیرگذاری آن کار به اندازه کاری که به دست مردم انجام شود و آرام آرام رشد کند نخواهد بود.
لاریجانی افزود: در کشوری که حاملان قرآن در آن زیاد باشند، ظلم و ستم، کم فروشی، تهمت و بد اخلاقی نخواهد بود.
در این آیین که با حضور اسماعیل تبادار استاندار فارس برگزار شد، از 260 حافظ کل قرآن کریم از 23 استان کشور و همچنین کشورهای عراق و پاکستان تجلیل شد. این شمار از حافظان کلام وحی در موسسه قرآنی بیت‌الاحزان موفق به حفظ کامل قرآن شده اند.
شهرستان استهبان در فاصله 160 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی عصر یکشنبه با استقبال استاندار فارس وارد شیراز شد و به زیارت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) رفت.
دیدار با تولیت این آستان مقدس و همچنین دیدار با خانواده مرحوم محمد حسن دوگانی نماینده سابق مردم فسا از دیگر برنامه های رئیس مجلس در این سفر بود. این نماینده فقید مجلس صبح چهارشنبه در 62سالگی در بیمارستان عرفان تهران درگذشته بود.
لاریجانی در دومین روز سفر به استان فارس با حضور در گلزار شهدای استهبان به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد و به زیارت امامزاده پیرمراد این شهر رفت. وی سپس در جلسه شورای اداری و آیین تجلیل از حافظان کل قرآن کریم در استهبان شرکت کرد.
وی بعدازظهر دوشنبه به نی ریز در شرق فارس خواهد رفت و سه شنبه میهمان مردم شهرستان لارستان در جنوب استان خواهد بود.
6122 /6118/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.