به گزارش ایرنا، سهراب مختاری شامگاه چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در استان فارس با عنوان 'جشنواره خدمت' در شیراز افزود: در قالب طرح اشتغال فراگیر شهری و روستایی تاکنون بیش از 18 هزار نفر متقاضی در استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد 6 هزار و 413 طرح به مرحله استانی راه یافته و در نهایت، چهار هزار و 435 طرح تاکنون به ارزش سه هزار و 590 میلیارد تومان مصوب شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: 6 هزار تعاونی در سطح استان فارس ثبت شده است که از این نظر، این استان مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری 47 تعاونی در فارس تشکیل شده که در حوزه تشکیل تعاونی در سال 97 نیز تاکنون این استان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
مختاری با بیان این که پارسال 549 تعاونی در فارس ایجاد شد، اظهار داشت: در حوزه نظارت بر عملکرد تعاونی ها در گذشته مشکلاتی در این بخش وجود داشت و برای رفع این مشکلات، اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی فارس طرحی را آماده کرد که در کشور به عنوان طرح برتر شناخته شد و اکنون به صورت الگو در کشور در حال اجرا است.
وی ایجاد اشتغال را وظیفه کل حاکمیت و مردم دانست و همچنین حمایت از سرمایه ایرانی و کالای داخلی را در این مسیر ضروری توصیف کرد و گفت: راهکار ایجاد اشتغال نیز امر مهمی است که شاید آخرین نسخه آن توزیع وام باشد اما متاسفانه در سالیان گذشته در این جهت بیشتر کار شده است.
مختاری اضافه کرد: اقدام خوب دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغالزایی که حاصل 40 سال تجربه است تدوین پنج بسته ویژه با 215 وظیفه است که باید دستگاه های اجرایی برای دستیابی به این هدف آن را گام به گام به پیش ببرند.
وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و مهارت آموزی برای بیکاران تحصیل نکرده یکی از بسته های مربوط به اشتغالزایی است، افزود: مشوق های بیمه ای نیز برای کارفرمایانی که افراد تحصیل کرده و بیکار را به کارگیری کنند تخصیص داده می شود بدین شکل که کارفرما از تخفیف 20 درصدی پرداخت حق بیمه بهرمند خواهد شد.
دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان فارس به مناسبت هفته دولت در نمایشگاهی با عنوان جشنواره خدمت در محل بلوار چمران شیراز در معرض دید مردم قرار گرفت.
در غرفه های این نمایشگاه که شامگاه شنبه سوم شهریورماه آغاز به کار کرد، عملکرد دولت در ابعاد عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان فارس در معرض دید مردم قرار گرفت.
در این غرفه ها، مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی به صورت مستقیم عملکرد دولت را در قالب فیلم، تیزر، کلیپ، بروشور کتابچه و ... معرفی کردند.
این نمایشگاه هر روز از ساعت 16 تا 22 و تا شامگاه چهارشنبه هفتم شهریورماه پذیرای بازدیدکنندگان بود.
دوم تا هشتم شهریورماه هر سال به نام هفته دولت نامگذاری شده است. در این هفته ضمن تبیین خدمات دولت و بهره برداری از طرح های مختلف، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که هشتم شهریورماه 1360 در انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقین به شهادت رسیدند، گرامی داشته می شود.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.