مکان: برلین، آلمان/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در جریان دیدار 3 ساعته در آلمان درباره مسائلی گوناگون از جمله  ایران، اوکراین، سوریه و خط لوله انتقال گاز طبیعی از روسیه به آلمان گفت‌ و گو کردند. 

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد که در این دیدار دو طرف گفت‌ و گوهای مفیدی داشته و درباره مسائل متعددی تبادل نظر کرده‌ اند. این نخستین اظهار نظر یک مقام رسمی پس از دیدار مرکل و پوتین در کاخ «مزبرگ» واقع در شمال برلین است.

 

Dk6LZheXoAADKGt

Dk6LX6HXoAMH4Ri

 

پوتین گفت:«حفظ برجام که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده، اهمیت زیادی دارد. این توافق همه جانبه در جهت تحکیم امنیت منطقه ای و جهانی و رژیم عدم گسترش تسلیحات هسته ای جهت گیری شده است.»

پیشتر در کرملین اعلام شد که روسیه برای به حداقل رساندن عواقب منفی تصمیم واشنگتن در خصوص خروج از برجام با شرکای اروپایی همکاری خواهد کرد.

 

Dk6LbGoXoAArLjl

Dk6LcpAWsAkS0QZ

 

پوتین در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع سوریه پرداخت و تاکید کرد باید هر آن چه که ممکن است صورت بگیرد تا آوارگان سوری به کشورشان باز گردند. وی در مورد سوریه گفت: باید برای روند صلح سوریه و فرستادن کمک‌های بشردوستانه کمک کرد. باید کمک کنیم تا آوارگان سوری به کشور خود بازگردند.

مرکل نیز گفت: «ما می خواهیم برجام را حفظ کنیم، اما ما نگران فعالیت های ایران در زمینه برنامه موشکی و همچنین شرایط (ایران در) سوریه هستیم.»

موضوع انتقال گاز روسیه از طریق اوکراین از دیگر مسائلی بود که در دیدار پوتین و مرکل به آن پرداخته شد. در همین راستا، پوتین و مرکل درباره تحریم‌های آمریکا علیه این پروژه‌ به گفت‌ و گو پرداختند. آنها همچنین نسبت به عدم اجرای توافقات مینسک برای حل مناقشه شرق اوکراین ابراز تاسف کردند.

 

مکان: برلین، آلمان

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.