مکان: نیکاراگوئه/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مخالفان و موافقان «دانیل اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگوئه در تظاهراتی سراسری شرکت کردند.

در پایتخت، دو تظاهرات یکی در هواداری از اورتگا و دیگری در مخالفت با او برگزار شد. این دو تظاهرات با نیم ساعت فاصله و در مسافت کمتر از دو کیلومتر با یکدیگر برگزار شد.

در تظاهرات موسوم به «راهپیمایی آبی و سفید» که رنگ پرچم نیکاراگوئه است، ده ها هزار مخالف اورتگا شرکت کردند که شعار «آزادی»، «توقف بازداشت های غیرقانونی»، «آزادی زندانیان سیاسی» سر می دادند.

در فاصله نه چندان دور از آن، جمعیتی که پرچم های ساندیستی قرمز و سیاه در دست داشتند، در شمال ماناگوآ با شعارهایی در حمایت اورتگا و رزاریو موریو همسر او که سمت معاون رئیس جمهور را نیز دارد، سر دادند.

چند درگیری کوچک در بین مسیر راهپیمایی بین نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان روی داد که خواهان آزادی دهها زندانی سیاسی بودند که از آغاز تظاهرات ضد دولتی در نیکاراگوئه بازداشت شدند.

بازداشت شدگان عمدتا رهبران دانشجویی، کشاورزان و فعالان سازمان های جامعه مدنی هستند که به فعالیت تروریستی و جنایت سازمان یافته متهم شده اند.

پلیس اعلام کرد «لنین مندیولا» یک تظاهرات کننده هوادار اورتگا پس از اصابت گلوله به کمرش مقابل شهرداری «ماتاگالپا» در شمال نیکاراگوئه که سومین شهر بزرگ این کشور است، کشته شد.

او پسر یکی از رهبران تاریخی حزب ساندونیست حاکم است.

نزدیک به چهار ماه پس از آغاز اعتراض ها بر ضد اورتگا که بیش از 300 کشته بر جا گذاشت، تظاهرات همچنان در شهرهای ماناگوئه (پایتخت)، «لئون» در شمال غرب و «خویگالپا» در شرق کشور ادامه دارد.

 

مکان: نیکاراگوئه

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.