مکان: برلین، آلمان/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، به دنبال تظاهرات گسترده روز گذشته در برلین، امروز هم چهره این شهر امنیتی شده است.

به گفته‌ی پلیس برلین، حدود 5 هزار راست‌ گرای پوپولیست که بخشی از آنها از شهرهای گوناگون به برلین آمده بودند، در گردهمایی حزب «جایگزین برای آلمان» شرکت کردند. آنها قصد داشتند با صدای بلند نسبت به سیاست مهاجرپذیری دولت آلمان و حضور میلیون‌ ها پناهجو و مهاجر که در سال‌ های اخیر به آلمان آمده‌اند اعتراض کنند. اما نوای موسیقی و فریاد و سوت مخالفان که به گزارش پلیس 25 هزار نفر و به گفته‌ برگزارکنندگان 70  هزار نفر بودند بر گردهمایی راست‌ گرایان سایه انداخت.

شب گذشته گروه راست افراطی «جایگزین برای آلمان» و مخالفان آن‍ها روز یکشنبه در میان تدابیر امنیتی شدید پلیس در برلین تظاهرات کردند. امنیت تظاهرات را 2 هزار مامور پلیس به عهده گرفته بودند.

هواداران این گروه افراطی و ضدمهاجرت شعار می دادند «مردم ما هستیم» که با شعار «نازی برو گمشو»مخالفان روبرو شدند.

پلیس برلین برای جلوگیری از درگیر شدن دو گروه از گاز فلفل استفاده کرد. در پی درگیری های پراکنده میان دو گروه، پلیس شماری را بازداشت کرده است.

هواداران، در واکنش به درخواستی برای راهپیمایی با شعار «برای آینده آلمان» در ایستگاه اصلی قطار «فردریش اشتراسه» برلین جمع شدند.

جایگزین برای آلمان پیشتر در سال جاری با کسب 13 درصد آرا در انتخابات سراسری، بزرگ ترین حزب مخالف در آلمان شد.

این حزب خواستار بستن مرزهای اتحادیه اروپا و کنترل کامل مرزهای آلمان است. علاوه بر این خواهان ایجاد کمپ‌ های پناهندگی در خارج از مرزهای کشور است تا از ورود پناهجویان به آلمان جلوگیری شود.

 

مکان: برلین، آلمان

منبع: دیلی میل

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.