مکان: شبه جزیره عربی/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، طوفان در شبه جزیره عربی بامداد شنبه موجب قطع خطوط برق و ناپدید شدن 40 نفر و کشته و زخمی شدن شماری در عمان و یمن شد.

در پی طوفان «مکونو» خطوط انتقال برق بخش هایی از شهر «صلاله» سومین شهر بزرگ عمان قطع شد. سیلاب خیابان ها را فراگرفت و برخی از معابر نیز مسدود شد. 

پلیس عمان اعلام کرد طوفان جان یک دختر 12 ساله را گرفت. ​پلیس می‌ گوید این دختر پس از آن که طوفان او را به دیواری کوبید، جان خود را از دست داده است.

تلویزیون دولتی عمان تصاویری از دو استان «ظفار» و «وسطی» پخش کرده که در آنها خودروهایی که زیر آب فرو رفته‌ اند دیده می‌ شود.

 40 تن نیز در جزیره «سقطری» یمن ناپدید شدند. این طوفان در این جزیره هم دست کم 7 نفر را کشته است. یمن در این جزیره وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

اتباع یمن ، هند و سودان از جمله افرادی هستند که در این طوفان ناپدید شدند و مقامات نگرانند برخی از ناپدیدشدگان جان باخته باشند. 

بسیاری از گردشگران پنجشنبه شب پیش از بسته شدن فرودگاه بین المللی صلاله اقدام به فرار کردند و بندر صلاله عمان که دروازه اصلی این کشور محسوب می شود بسته شده است. 

مسئولان اداره هواشناسی عمان درباره بارش دست کم 200 میلی متر باران در صلاله و مناطق مجاور آن هشدار داده اند که بیش از دو برابر مقدار بارش بارانی است که هر ساله در این منطقه می بارد. 

به دنبال بارش شدید باران مقامات عمان روز جمعه بسیاری از ساکنان خانه هایی را که در معرض خطر سیلاب قرار داشت به مدارس و مکان های امن انتقال دادند و نزدیک به 600 نفر که بیشتر آنها کارگر بودند به مدارس غرب صلاله هجوم بردند.

مقامات امنیتی یمن اعلام کردند بیش از 230 خانواده در جزیره سقطری نیز به ساختمان های ایمن تر و دیگر مناطق انتقال داده شده اند. 

بر اثر سیلاب در جزیره سقطری خطوط انتقال برق و خطوط ارتباطی قطع شده است.

پیش بینی می شود امارات متحده عربی مقصد بعدی این طوفان باشد.

طوفان که روز جمعه به حداکثر قدرت خود رسیده بود، اکنون فروکش کرده و در سطح یک گردبادهای موسمی درآمده است.

 

مکان: شبه جزیره عربی

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.